الکتروموتور های مورد استفاده در بالابر

الکتروموتور های مورد استفاده در بالابر
فهرست مطالب
0
(0)

امروز قصد داریم راجب الکتروموتور های مورد استفاده در بالابر ها توضیحاتی بدهیم اما قبل از آن باید اطلاعاتی راجب خود این دستگاه به ما کاربران بدهیم تا نسبت به آن آگاهی لازم را پیدا کنند.

ابزار بالابر ساختمانی برای حمل،جابه جایی و انتقال مصالح از یک فضا یا طبقه به فضا یا طبقه ی دیگر استفاده میشود.مکانیزمی که در این ابزار وجود دارد باعث خواهد شد نیروهای مورد نیاز فراهم شد و ابزار شروع به فعالیت کند.اما بالابر های ساختمانی دارای اجزای مختلفی همچون الکتروموتور،کلید  برق،گیربکس،استراکچر، باکت و سیم بکسل است که هرکدام از انواع مختلفی برخوردارند و وظیفه ی مشخصی را در انجام کارها برعهده دارند.اما الکتروموتور های مورد استفاده در بالابر ها باعث خواهد شد بالابرها نیز به دو نوع تک فاز و سه فاز تقسیم شود.اما نکات مهمی راجب انتخاب الکتروموتور وجود دارد که بهتر است بدانیم و هنگام خرید به آن ها توجه کنیم تا خریدی به صرفه و ایمن داشته باشیم.

الکتروموتور های مورد استفاده در بالابر-وبسایت پارس موتور

نکات مهم هنگام خرید الکتروموتور

به صورت کلی اگر بخواهیم استعلامی از اطلاعات الکتروموتور ها به دست آوریم باید به پلاکی که روی آن نصب شده مراجعه کنیم و اطلاعات الکتروموتور را مطالعه کنیم.اطلاعاتی که به صورت مختصر روی پلاک الکتروموتور نوشته شده است شامل تک فاز یا سه فاز بودن الکتروموتور،میزان توان مصرفی،کارخانه سازنده و میزان جریان ورودی است که هرکدام این موارد از اهمیت خاص خود برخوردارند و باید به آنها توجه کافی نمود.

یکی از شاخص های مهم در انتخاب الکتروموتور ها شاخص آی پی است که این شاخص میزان قدرت نفوذ ناپذیری را در هنگام وجود رطوبت و یا گرد غبار را به نمایش میدهد و باید بدانیم هرچه عدد شاخص آی پی بالاتر باشد الکتروموتور نفوذناپذیر تر است.مناسب ترین عدد برای شاخص آی پی در الکتروموتور بالابر ساختمانی عدد 54 است.به یاد داشته باشید در الکتروموتور های تک فاز به خازن و کلاچ موتور نیز توجه داشته باشید و از استاندارد بودن آن نیز مطمئن شوید.

نکات مهم هنگام خرید الکتروموتور-وبسایت پارس موتور

و اما در این بخش قصد داریم الکتروموتور های مورد استفاده در بالابر ها را مورد بررسی قرار دهیم:

  • اولین نوع از الکتروموتور هایی که در بالابر ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد دارای ظرفیت ۳۰۰ کیلوگرمی است به این معنی که میتواند بار با ظرفیت سیصد کیلو گرم را جابه جا کرد.وجود این نوع از الکتروموتور روی بالابر باعث خواهد شد بالابر جزو بالابر تک فاز شناخته شود و توان آن نیز ۳ اسب بخار است.مدل گیربکس مورد استفاده در این مدل از بالابر نیز مدل vf86 می باشد.
  • توان دومین نوع از الکتروموتور نیز ۵.۵ اسب بخار است و همین توان الکتروموتور نیز بالابر ساختمانی را به نوع بالابر سه فاز تبدیل کرد.ظرفیتی که این مدل از الکتروموتور نیز دارا میباشد ۵۰۰ کیلوگرم است و میتوان از آن برای پروژه های ساختمانی متوسط استفاده کرد.vf110 نیز مدل گیربکس این مدل از الکتروموتور است‌.
  • ظرفیت 750 کیلو گرم نیز ویژگی الکتروموتور نوع سوم است و میتوان از آن برای پروژه های ساختمانی بزرگ و ساخت برج ها استفاده کرد.توان موتور این مدل از الکتروموتور نیز ۷.۵ اسب بخار است و جزو بالابر سه فاز محسوب خواهد شد.vf130 نیز مدل گیربکس این مدل از مدل از الکتروموتور است.
  • نوع چهارم و آخرین مدل الکتروموتور دارای ظرفیت ۱۰۰۰ کیلوگرم است و میتواند مصالح یا بار با حجم بالا را جابه جا کند و موتور آن نیز ۱۰ اسب بخار میباشد و باید گفت موتور آن جزو موتور های سه فاز است.گیربکس این مدل از الکتروموتور نیز vf150 است.

با آشنا شدن با انواع الکتروموتور ها میتوان با تفاوت آن ها نیز بیشتر آشنا شد و در هنگام خرید به راحتی نوع و مدل دستگاهی که میخواهیم استفاده کنیم را انتخاب کنیم.به یاد داشته باشید هیچگاه برای کم شدن هزینه ها از استاندارد های موجود چشم پوشی نکنید زیرا اینکار میتواند موجب خسارت های جانی و مالی بسیاری شود و باعث شود کار ساخت و ساز شما دو برابر شود و زمان اتمام پروژه نیز بیشتر طول بکشد.

کارخانه های مختلفی اقدام به تولید الکتروموتور میکنند که اگر بخواهیم چند مورد از آن ها را نام ببریم باید بگوییم الکتروموتور برند موتوژن،الکتروژن،الکو و برند های چینی است که در کشور ما به دلیل تحریمات موجود بهترین و با صرفه ترین انتخاب ما میتواند برند های چینی باشد که به وفور نیز یافت میشود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید