انواع بالابر ها

بالابر ساختمانی
فهرست مطالب
0
(0)

بالابرهای ساختمانی ابزار قدرتمندی هستند. بالابرهای ساختمانی که شامل بالابرهای بوم، بالابر قیچی، لیفتراک و انواع دیگر بالابرها و بالابرهای هوایی است، به ماشین آلات بالابری گفته می شود که دارای یک پلت فرم هوایی است که توسط نوعی پسوند پشتیبانی می شود و روی یک وسیله نقلیه نصب می شود. آن‌ها می‌توانند به همه چیز کمک کنند، از جابجایی مواد در مراحل اولیه پروژه گرفته تا بلند کردن کارگران به مناطق صعب العبور و ایجاد جزئیات تکمیلی دقیق است .

انواع بالابر ها

دو نوع بالابر ساختمانی داریم یکی بالابرهای بوم – دومی بالابر ساختمانی است . هر کدوم از این بالابر ها ویژگی های منحصر به فرد و عملکرد منحصر به فرد خود را دارند که انتخاب هر کدوم از این بار بالابر ها با توجه به نوع ساختمان و یا پروژه که در دستمان هست باید بالابر خود را انتخاب کنیم اما از بالابرهای بومی بیشتر در پروژه های هوایی استفاده می‌شود.

مفصل بندی بالابرهای بوم

انواع بالابر ساختمانی و بالابر بوم-وبسایت پارس موتور

نام دیگر بالابر بوم مفصلی بالابر بند انگشتی گفته میشود که این بازو روی یه صفحه گردون نصب شده تا بتونه به طور کامل چرخ های دایره‌ای ۳۶۰ درجه خود را انجام بده خود بازو دارای چندین قطعه متعدد هست که  اجازه خم شدن را به دستگاه میدهد. طراحی انعطاف پذیر در اطراف و روی موانع خم می شود و کارگر را بلند می کند تا بتوانند به مناطقی برسند که دسترسی به آنها غیرممکن است. کاربردهای متداول برای اتصال بالابرهای بوم شامل تعمیرات برق و لوله کشی یا پروژه های تمیز کردن و نگهداری بیرونی است. بالابر اتریوم یا بالابر عنکبوتی نوع دیگری از بالابر بوم مفصلی است.

بالابرهای بوم تلسکوپی

بالابرهای بوم تلسکوپی دارای یک بازوی قابل افزایش است که می تواند به ارتفاعات مختلف برسد. بر خلاف بالابر بوم مفصلی، بوم تلسکوپی دارای یک بازوی مستقیم است که به یک میز چرخان آزادانه وصل شده است. سطل این نوع آسانسور معمولاً کوچک است و هر بار یک نفر را در خود جای می دهد. بالابرهای بوم تلسکوپی برای کارهای بسیار تخصصی مانند تعمیرات برقی یا پیرایش درخت که در آن یک کارگر می تواند کار را انجام دهد، مناسب تر است. بالابرهای بوم تلسکوپی نسبت به سایر گزینه ها برد بیشتری دارند. آنها با لاستیک های الکتریکی و لاستیک های جامد برای استفاده داخلی یا گاز و لاستیک های باد شده برای استفاده های بیرونی در دسترس هستند.

هنگام انتخاب آسانسور، ارتفاع بالابر بوم شما مهم است. JLG 400 S یکی از مدل های تولید کننده نان و کره است که دارای بالابر 40 فوت و ظرفیت 600 پوند است. برای ارتفاع بیشتر، 1500 SJ JLG در حال حاضر بزرگترین بالابر بوم در جهان با ارتفاع سکوی 185 فوت است. Genie S-60X ظرفیت 1000 پوندی را برای کارهای سنگین بیشتر ارائه می دهد.

بالابرهای بوم تلسکوپی-وبسایت پارس موتور

گیلاس جمع کن

جمع کننده های گیلاس که به عنوان بالابرهای هوایی یا کامیون های سطلی نیز شناخته می شوند، وسایل نقلیه چرخ دار هستند که دارای یک پلت فرم هوایی ریلی متصل به جرثقیل هیدرولیک هستند. چیدن گیلاس بیشتر برای کارگران برای دسترسی به درختان و خطوط تاسیسات و رسیدن به میوه در باغ ها استفاده می شود. با این حال، از این بالابرهای هوایی برای کارهای تعمیر و نگهداری، بازسازی و نصب قفسه ها، سیستم ها و چراغ های انبار نیز استفاده می شود.

بالابر قیچی برقی

بالابرهای قیچی برقی به جای داشتن بازو، دارای یک پلت فرم پهن هستند که توسط تکیه گاه های بریس متقاطع پشتیبانی می شود. این تفاوت اصلی بین بالابر قیچی و بالابر بوم است. مستقیماً به سمت بالا و پایین حرکت می کند و بنابراین باید مستقیماً زیر ناحیه ای که روی آن کار می کنید قرار گیرد. این باعث می شود که استفاده از آن محدودتر شود. با این حال، پلت فرم بزرگ یک ویژگی مهم است زیرا به کل تیم اجازه می دهد تا به یکباره به پروژه برسند. کاربردهای معمول این آسانسورها شامل تعمیرات ساختمان خارجی، نصب روکش، نصب پنجره و تمیز کردن پنجره است.

بالابر -وبسایت پارس موتور

انواع بالابرهای ساختمانی و بالابرهای قیچی زمین ناهموار

بالابرهای قیچی زمین ناهموار همان عملکردهای اساسی را انجام می دهند که بالابرهای قیچی برقی انجام می دهند. تفاوت اصلی این است که این تایرها دارای لاستیک های پایدارتری هستند که برای محیط های بیرونی و شرایط ناهموار طراحی شده اند.

 بالابرهای قیچی زمین ناهموار-وبسایت پارس موتور

انواع بالابر های ساختمانی

زمانی که ما می‌خواهیم یک ساختمان را بازسازی کنیم یا بسازیم به یکسری از وسایل و تجهیزات و مصالح احتیاج داریم یکی از این تجهیزات بسیار مهمی که در آن برای ساخت و ساز و بازسازی استفاده میشه به بالابر ساختمانی میتونیم اشاره کنیم از این بالابر برای حمل و نقل مصالح در هنگام ساختمان سازی برای جابجایی مصالح در بین طبقات از آن استفاده میشود.

انواع مختلف بالابرهای ساختمانی چیست؟

در نتیجه در هنگام ساختمان سازی این بالابر ها از ابزار بسیار مهم و کلیدی به حساب میاد این بالابر ها از قطعات مختلفی از جمله سیم بکسل ،جعبه نگهدارنده، پایه های بالابر، گیربکس و غیره  تشکیل شدند بالابرهای ساختمانی برای حمل و نقل مصالح مختلف ساختمان که به میزان زیاد یا کم در بین طبقات مختلف جابه جا میشود . انواع بالابر ساختمانی جهت حمل و نقل بار در اسکله ها انبارها و تخلیه بار کامیون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این مقاله می‌خواهیم به انواع بالابرهای ساختمانی و میزان حمل بار اشاره کنیم . بالابرهای ساختمانی اکثراً برقی هستند و به دو دسته بالا بر تک فاز و بالابرهای سه فاز تقسیم بندی می‌شوند که هر کدوم کارهای خاص خودش را انجام میدهد.

بالابر تک فاز: بالابر دارای الکتروموتور با قدرت دو یا سه اسب است و دارای قدرت کشش حمل بار به اندازه ۲۵۰ کیلوگرم است

بالابر سه فاز: بالابر دارای الکتروموتور با قدرت ۲ تا ۱۰ اسب بخار است و دارای قدرت کشش حمل بار به اندازه هزار کیلوگرم را دارا می باشد از این بالابر بیشتر برای حمل بار هایی که از ۳۰۰ کیلوگرم بیشتر است مورد استفاده قرارمیگیرد.

بهترین بالابر ساختمانی کدام است؟

انواع بالابر های ساختمانی و میزان حمل بار: در این جا یک سوال پیش میاد که بهترین بالابر ساختمانی کدام هست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟همانطور که در قسمت بالای مقاله گفته شد بهترین بالابر مصالح بر ،بالابر های تک فاز با قدرت حمل بار هایی با وزن  ۳۰۰کیلوگرم جا به جا میکند بهترین هستند چون که این بالابرها هم عمر زیادتری دارند هم کارایی بالاتری دارند و برای جابجایی حمل بار انرژی زیادی از انسان گرفته نخواهد شد بالابرها امنیت بسیار بالایی را دارا می باشند و خطر برخورد کردنش به اطراف کمتر هست میتوانیم این بالابرها را به برق شهری وصل کنیم در نتیجه به خاط تمام مزیت هایی که گفته شد باعث شده که طرفدار بیشتری نسبت به بالابرهای دیگه پیدا کند.

مشخصات فنی بالابر ساختمانی

بالابرهای ساختمانی رو می توانیم به بالا بر ۷۵۰، ۳۵۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ کیلوگرمی تقسیم‌بندی کنیم برای بالابر هایی که وزن های بیشتر از ۵۰۰ کیلوگرم را حمل می کند حتماً باید یه تکیه‌گاهی محکم به زمین متصل کنید و جوش بدید چرا وقتی که این بالا بر،بار ۵۰۰ کیلویی ما را به سمت بالا حرکت می دهد ممکن است که کله کند و برگرددوباعث صدمات و خسارات زیادی شود . علاوه بر این ،این بالابر باید دارای ترمز های بهتری نسبت به بالابرهای با وزن کمتر باشه و همچنین این بالابرها دارای سرعت حمل بار21 متر در دقیقه است .

انواع موتور مورد استفاده در ساخت بالابر ساختمانی

یکی دیگر از اجزای بالابرهای ساختمانی الکتروموتور یا همون موتور بالابر ساختمانی نامیده میشود وظیفه ی الکتروموتورهای این است که نیروی الکتریکی را به نیروی دورانی تبدیل می کند

انواع موتور مورد استفاده در ساخت بالابر ساختمانی-وبسایت پارس موتور

نوین بالابرهای ساختمانی به بالابرهای باری نیز گفته می شود

که عموماً بزرگتر هستند و بارهای بیشتری را نسبت به بالابرهای مسافری حمل می کنند که بین 2000 تا 5000 کیلوگرم است که بیشتر آنها کششی هستند. آسانسورهای باری معمولاً برای جلوگیری از آسیب در حین حمل و نقل، تزئینات خوبی ندارند. بسیاری از کلیدهای درب آسانسور به صورت دستی کنترل می شوند. یک آسانسور باری بسیار کوچک وجود دارد که به انگلیسی dumb waiter نامیده می شود که مخصوص حمل غذا، فنجان و بشقاب در رستوران های چند طبقه استفاده می شود. از چنین بالابرهای زباله برای حمل کتاب در کتابخانه های چند طبقه نیز استفاده می شود. بالابرهای قفسه دنده و پینیون (که معمولاً در هنگ کنگ به عنوان قفس شناخته می شوند) گاهی اوقات در سایت های ساختمانی، انبارها و مکان های دیگر برای حمل کالا و اجازه سوار شدن به کارگران استفاده می شوند. این نوع بالابر فاقد شفت بالابر بوده و از قفسه هایی برای پشتیبانی و حرکت خودرو استفاده می کند.

نوین بالابرهای ساختمانی به بالابرهای باری نیز گفته می شود-وبسایت پارس موتور

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید