تخلیه نمودن بتن از داخل دیگ میکسر بتن

تخلیه نمودن بتن
فهرست مطالب
1
(1)

تخلیه نمودن بتن از داخل دیگ میکسر بتن چگونه است؟ در زمان های گذشته و ایام قدیم برای ساختن بتن و ترکیب کردن سیمان، شن، ماسه و آب از روش های دستی استفاده می کردند و این ها را با دست مخلوط می نمودند و سپس استفاده می کردند در آن زمان که اصلا “میکسر بتن یا بتنیر” نبود روند کاری تولید بتن و استفاده از آن به سختی سپری می شد و همواره فقدان میکسر بتن و بتنیر احساس می‌شد. امروزه که در تولید بتن و بتن ریزی دیگر از آن روش های قدیمی استفاده نمی شود و به جای آن ها از میکسر های بتن و یا همان بتونیر استفاده می شود چرا که هم کار را ساده تر می کند و هم استفاده از میکسر بتن یا بتونیر زمان کم تری هم می طلبد.

تخلیه نمودن بتن از داخل دیگ میکسر بتن-وبسایت پارس موتور

میکسر بتن یا بتونیر چیست؟

میکسر بتن یا بتونیر یک دستگاه فوق العاده برای مخلوط کردن مقادیر زیادی از سیمان ، شن ، ماسه و آب هست که پس از مخلوط شدن این ها توسط بتنیر یا میکسر بتن ، بتن ساخته می شود. در این روش تولید بتن که با استفاده از میکسر بتن یا همان بتنیر می باشد دیگر هزینه ای صرف کارگر تولید بتن نمی شود و هم بتن با کیفیت تری تشکیل می شود و هم سرعت کار بالا می رود و در زمان کم تری بتن با کیفیت تری تولید می شود .

تخلیه نمودن بتن از داخل دیگ میکسر بتن-وبسایت پارس موتور

 

فواید کار با میکسر بتن یا بتونیر جهت تولید بتن:

▪️با استفاده از میکسر بتن یا بتنیر ، بتن باکیفیت و کاملا همگنی تولید می شود که ذرات هم اندازه دارد

▪️با میکسر بتن یا بتنیر سرعت ساخت بتن بالا می رود چرا که به نیروی انسانی ای جهت هم زدن و ترکیب کردن عناصر داخل بتن ندارید

▪️مقادیر سیمان و آب به شکل کافی و مناسب توسط بتنیر یا میکسر بتن هم می خورند و بتنی با ضخامت مناسب و ایده آل و کیفیت مرغوب تولید می کند .

▪️در زیر دستگاه میکسر بتن یا بتونیر چرخ هایی تعبیه شده است که باعث شده ما بتوانیم این میکسر بتن یا بتونیر را به آسانی به محلی که بخواهیم انتقال دهیم ببریم و در آنجا عملیات بتن ریزی و تخلیه نمودن بتن از داخل دیگ میکسر بتن را انجام دهیم .

▪️به دلیل اینکه ما برای تولید بتن دیگر از دستگاه ها و میکسر های بتن و بتونیر استفاده می کنیم دیگر به نیرو های انسانی نیازی نداریم و در نتیجه هزینه ای صرف این مورد نخواهد شد و در هزینه ها صرفه جویی می شود .

فواید کار با میکسر بتن یا بتنیر جهت تولید بتن -وبسایت پارس موتور

▪️می توانیم با استفاده از میکسر بتن یا بتنیر ، بتن مورد نیازمان را در ابعاد و حجم مورد نظر خودمان بسازیم .

مراحل ساختن بتن با استفاده از میکسر بتن یا بتونیر:

قبل از ادامه این مقاله توصیه می‌کنم حتماً مقاله مربوط به ساخت بتن که به صورت کامل و گام به گام توضیح داده شده است را مطالعه کنید.

  1. ابتدا مقداری آب در داخل دیگ دستگاه میکسر بتن یا بتونیر اضافه می کنیم : این مقدار آب باید دقیقا به اندازه ی درصدی که روی گونی سیمان هست باشد .
  2. سیمان را به داخل دیگ میکسر بتن یا بتونیر اضافه می کنیم : کیسه های سیمان معمولا ۵۰ کیلویی هستند و به حجمی که بتن لازم دارید توجه کنید
  3. بتونیر یا میکسر بتن را روشن کنید : میکسر بتن را به برق متصل کنید اگر محل مورد نظر شما برق نداشت از ژنراتور استفاده کنید . البته میکسر های بتن یا بتنیر های بنزینی هم وجود دارند . صبر کنید تا دیگ بتنیر دائما بچرخد و کاملا آب و سیمان مخلوط شوند .

تخلیه نمودن بتن از داخل دیگ میکسر بتن :

قبل از اینکه بخواهیم بتن را از داخل دیگ میکسر بتن تخلیه نماییم صبر می کنیم تا کاملا میکسر ما خاموش شود و سپس دیگ را متوقف می کنیم و سپس در مرحله ی بعدی باید مطمئن شویم که زمانی که بتن را از داخل دستگاه میکسر بتن یا دستگاه بتنیر خارج می کنیم بتنیر به صورت ناگهانی روشن نشود ! و سپس اقدام به خارج نمودن بتن از داخل دیگ میکسر بتن می کنیم . دقت کنید که سرعت خشک شدن بتن بسیار بالاست پس حتما از بتنیر یا میکسر بتن در نزدیکی محلی که به بتن ریزی نیاز دارد استفاده کنید و بتنیر را در نزدیکی آن محل قرار دهید .

۵(در انتها پس خارج کردن بتن از دیگ میکسر بتن ، از یک چرخ دستی( یا فرغون) استفاده می کنیم و آن را به محلی که نیاز به بتن ریزی دارد می بریم.

مراحل ساختن بتن با استفاده از میکسر بتن یا بتنیر -وبسایت پارس موتور

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید