تفاوت بین برش آسفالت و برش بتن چیست؟

کاتر بتن بر
فهرست مطالب
5
(2)

تفاوت بین برش آسفالت و برش بتن چیست؟ در مواردی از رویه ی ساخت و ساز و راه سازی، و در کل صنعت ساخت و ساز گاهی لازم است تا آسفالت و بتن کهنه و قدیمی برش داده شود و یک سری تغییرات اساسی ایجاد شود. برای این کار به تجهیزات صنعتی و ماشین آلات سنگین که دارای ابزارهای بسیار قدرتمند و تیزی هستند، نیاز است. این ابزارآلات باید توانایی لازم را در برش آسفالت و بتن داشته باشند.

دستگاه کاتر آسفالت بر یکی از همین ابزارهایی محسوب می شود که در امر برش آسفالت و بتن و یا هرنوع سطح سخت و سفتی بسیار کاربردی و پر اهمیت است که تیغه دستگاه کاتر آسفالت بر به قدری تیز و برنده است که به راحتی قادر به ایجاد هر برشی با هر عمقی است اما در این بین تفاوت های زیادی بین تیغه های انواع کاتر آسفالت بر وجود دارد که قصد داریم در این مقاله به آن ها بپردازیم.

تیغه کاتر دستگاه آسفالت بر به دو دسته تقسیم می شود:

1-تیغه آسفالت بر که برای برش آسفالت مناسب است.

2-تیغه بتن بر که جهت ایجاد برش در سطح بتن مناسب تر است.

دلیل عمده تفاوت بین این دو تیغه در تفاوت سختی بین آسفالت و بتن است که قاعدتا تیغه ای که برای برش آسفالت تعبیه شده است، برای برش بتن زیاد مناسب نیست سایر سطوح مانند سنگ، کاشی، موزائیک، سرامیک و …. نیز در یکی از همین دوگروه قرار می گیرند.

تیغه بتن بر

تفاوت بین برش آسفالت و برش بتن چیست؟ تیغه بتن بر که برای برش بتن ساخته شده است، به راحتی قادر است تا سنگ هایی مانند سنگ مرمر یا گرانیت را نیز برش دهد.

حتی می توان از تیغه بتن بر در صورتی که تیغه آسفالت بر در دسترس نباشد، برای ایجاد برش روی آسفالت خیابان و در پروژه های آب و فاضلاب، کارهای ساختمانی، آب های سطحی و هر نوع پروژه ساخت و ساز دیگر استفاده نمود.

اما باید توجه داشته باشید که صفحه تیغه بتن بر بسیار گران قیمت تر از تیغه کاتر آسفالت بر می باشد و احتمالا استفاده از آن برای پروژه های معمولی و خیابانی چندان مقرون به صرفه نیست.

هر برش استانداردی در حدود 10 سانتی متر عمق دارد اما از آن جائیکه قط کلی تیغه معمولا 15 سانتی متر می باشد، به راحتی می توان یک برش به عمق 12 سانتی متری روی سطح مورد نظر اجرا کرد.

تیغه برش دهنده بتن که از آلیاژ فولاد، الماس مصنوعی و ذرات بسیار ریز میکروسکوپی طراحی شده است، می تواند در هر مکان و سطحی مورد استفاده قرار گیرد.

با نصب تیغه بتن بر، بر روی دستگاه فرز بزرگ صنعتی می توان به راحتی برش های لازم در مکان های باریک و خارج از دسترس را ایجاد کرد البته دقت داشته باشید که از این تیغه ها هرگز بر روی دستگاه فرز مینی بدون روکش استفاده نکنید.

معمولا در این موارد از یک دستگاه فرز 4 یا 5 اینچی که دارای یک صفحه برش الماسی متراکم 4 الی 5 اینچ می باشد، استفاده می شود.

می توانید انواع تیغه بتونی، تیغه دیسک توربو یا همان تیغه بتن توربو و یا دیسک الماس موج توربو را بر روی دستگاه کاتر بتن بر نصب کرده و عملیات برش را انجام داد.

تیغه بتن بر-وبسایت پارس موتور

ویژگی های تیغه بتن بر

تیغه های بتن بر، همانطور که می دانید برای برش بتن مناسب هستند اما برای برش بتن هایی که سختی بیشتری دارند مانند پوشش چاه های بتن مسلح و انواع بتن مسلح باید تقویت شوند. از دیگر ویژگی ها و مزیت های این تیغه قابلیت نصب بر روی هر گونه سنگ فرز است.

تیغه های بتن معمولا از کیفیت بالایی برخوردار هستند که تمام استانداردهای لازم برای نصب روی انواع دستگاه های فرز را دارا می باشند.

تیغه کاتر آسفالت بر

جهت برش منظم، عمیق و یکنواخت بر روی سطح آسفالت یا بتن از دستگاه کاتر آسفالت استفاده می شود. برش آسفالت با استفاده از موتورهای قدرتمندی که در کنار دیسک های برنده و چرخان نصب می شود، انجام می گیرد.

این دیسک های چرخان که توسط قدرت موتور به سرعت به چرخش در می آیند و باعث ایجاد برش در آسفالت و بتن می شوند در موارد مختلفی مانند دستگاه کاتر آسفالت یا بتن  و یا برش سایر سطوح سخت به کار گرفته می شوند.

بنابراین برای پروژه هایی که هدف اصلی آن ها ایجاد برش و خطوط بر روی سطح سخت آسفالت، سنگ و یا بتن است بسیار کاربردی می باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید