نحوه کار با دستگاه بتونیر

مکانیزم کار دستگاه بتونیر
فهرست مطالب
4.7
(6)

دستگاه بتونیر و مکانیزم آن: بتونیر یک مخلوط کننده ساختمانی است که بتن و سایر مواد را میچرخاند تا آنها را به صورتی درآورد که قابل استفاده در ساختمان سازی باشند و بتن قبل از ورود به مرحله ی بتن ریزی  حالت سفتی پیدانکند.

از نام های دیگر بتونیر میتوان به میکسربتن، ملات ساز، مخلوط کن بتن و خلاطه ساز اشاره کرد. سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که: آیا به منظور استفاده از دستگاه بتونیر نیازمند تخصص و آموزش خواهیم بود؟ بله، ما نیازمند فردی متخصص و آموزش دیده هستیم. روش کار به این صورت است که: مواد مورد نیاز درجام یا دیگ بتونیرکه محفظه مدوری شکل دارند ریخته میشود  و شخص متخصص باید دستگاه را مدام روشن نگه دارد تا بتن خشک نشود و خراب نشود. فرد متخصص باید بداند چه موادی را،  با چه میزان از حجم و درچه زمانی و حتی با چه ترتیبی با همدیگر مخلوط کند.در این میان ممکن است مقداری از اضافات سیمان و بتن به دیواره های داخلی دیگ بتونیر بچسبند و موجب سنگینی وکاهش ظرفیت دیگ شوند.اما خوشبختانه این مشکل کاملا حل شدنی است.

تا زمانی که دستورالعمل ها را دنبال کنید و اصول اولیه را درک کنید، می توانید به راحتی از میکسر بتن استفاده کنید. برای ساده‌تر کردن فرآیند، ما این راهنمای گام به گام مفید را آماده کرده‌ایم تا کارآمدترین راه را برای انجام وظایف اختلاط بتن به شما نشان دهیم. چه حرفه ای باشید که در بهبود خانه تخصص دارد و چه فقط یک مبتدی مبتدی و مبتدی هستید، می توانید از اطلاعاتی که قرار است ارائه کنیم بهره مند شوید. پس برای یادگیری نحوه استفاده از میکسر بتن در کمترین زمان آماده شوید!

ما با اجرای چندین راهکار میتوانیم دیگ بتونیر را تمیز کنیم که هر مرحله را به اختصار توضیح خواهیم داد:

گام اول:

دستگاه میکسر بتن یا بتونیر و مکانیزم آن: در شروع باید با چرخاندن دیگ بتونیر درسمت مخالف چرخش دستگاه  آن را جداکنیم.  معمولا این کار به دلیل جلوگیری از آسیب ها و خطرات احتمالی با حضور دو نیروی انسانی انجام میگیرد.

گام دوم:

دیگ را به حالتی قرار دهید که  که عمود بر زمین و جلوی شما باشد، در مکانی با شرایط زمینی آسفالتی و یا خاکی سپس، مواد اشتغال زا درون دیگ قرار داده و آن را آتش زنید.

گام سوم:

بعد از آتش گرفتن و سوختن موادی همچون کاغذ و چوب به منظور بالا بردن دما میتوانید از ذغال نیز استفاده کنید. این مواد باید 1 ساعت در دیگ بتونیر بسوزند.

گام چهارم:

در این مرحله شما باید قسمت بیرونی دیگ را بشویید توجه داشته باشید که هرگز داخل دیگ را نشویید و حتی آبی درآن نریزید. پس از شست و شو دیگ را برعکس کنید تا خاکستر ناشی از سوختن مواد اشتغال زا تخلیه شود و بعد از آن دیگ را برروی دستگاه وصل کنید.

گام پنجم:

پس از اینکه دیگ را برروی دستگاه نصب کردید به کمک پیچ گوشتی و یا کاتر و هر وسیله ی مناسب دیگر تمامی سیمان و بتنی که به دیواره های دیگ چسبیده اند و به شکل رسوب درآمده اند را بتراشید.

گام ششم:

پس از کندن رسوبات بتنی و سیمانی،داخل دیگ بتونیری با آب شسته و کاملا تمیز کنید این کار را تا جایی ادامه دهید که دیگ کاملا تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد.

فروشگاه هایپرصنعت فامکو که یکی از بزرگترین تولید کنندگان ابزارآلات و ماشین آلات ساختمان سازی است، بخش اعظمی از بتونیرها را تولید میکند. بتونیرهای 120 لیتری، 250 لیتری، 350 لیتری، 400 لیتری، 500 لیتری، 750 لیتری و 1000 لیتری. این فروشگاه همچنین با عنوان پیشنهادات خود در زمینه  مالی و فنی شامل مشخصات فنی، ، ارائه خدمات پس از فروش،  تهیه و ارائه لیستی از قیمت های انواع بتونیروهمچنین با داشتن تیمی حرفه ای متشکل از افراد متخصص در زمینه عیب یابی و تعمیرات بتونیرها گامی شگرف در زمینه تولیدات وارائه خدمات به مشتریان برداشته است. شما میتوانید برای خرید انواع بتونیرها از جمله بتونیرهای دیزلی وبتونیرهای برقی با شماره 450 تماس گیرید.

کارکرد های بتونیر

  • مخلوط مواد مورد نیاز به منظور آماده سازی بتن
  • به منظور تست در آزمایشگاه ها
  • کاربرد در صنعت
  • به منظوربتن ریزی در انواع پروژه های ساخت و ساز

حجم و ظرفیت بتن ها تا چه اندازه است؟

  • حداقل حجم بتونیر ها 250  لیترو حداکثر حجم بتونیرها 700  لیتراست.
  • عوامل گوناگونی وجود دارد که برمدت تایم مخلوط بتن ها تاثیرگذار است. در زیر به این موارد خواهیم پرداخت.
  • باید توجه داشت که نوع مخلوط کن وظرفیت مخلوط کننده به چه صورت است؟
  • باید دانه بندی سنگدانه ها و حداکثر اندازه آنها مورد توجه باشد.
  • باید اندازه پیمانه ها مورد توجه قرار گیرد.
  • و مورد آخرباید طریقه مخلوط بتن در زمان ریختن در دیگ بتونیر بررسی شود.
  • اجزای سازنده بتونیرها

2 چرخ ویا 4 چرخ با گنجایش 120 تا 1000 لیتر.موتور گرداننده با1 تا 20 اسب بخار. الکتروموتور، موتور دیزل و موتور بنزینی همراه با تجهیزات دستی یا هیدرولیک.

 مزیت کاربرد بتونیر

 مزیت کاربرد بتونیر-وبسایت پارس موتور

دستگاه بتونیر و مکانیزم آن: ممانعت ازاتلاف وقت یکی از قابلیت های دستگاه بتونیرتوانایی حمل و جابجایی آن است. این قابلیت موجب میشود بتوان از این دستگاه در انواع فضاها استفاده کرد و در زمان صرفه جویی کرد.

جلوگیری از صرف هزینه های گزاف و بیهوده: با استفاده از دستگاه های بتونیرمیتوان هزینه ها را تا مقدار قابل توجهی کاهش داد برتری داشتن بتن تولید شده از طریق دستگاه بتونیر نسبت به روش مخلوط کردن دستی.

 

برای کار با بتونیر، ابتدا دسته درام را در حالت باز تنظیم کنید و مطمئن شوید که تمام قطعات به طور محکم در جای خود قرار دارند. در مرحله بعد، قبل از روشن کردن موتور و مخلوط کردن صحیح آنها، مخلوط کن را با مواد مناسب پر کنید.
برای اختلاط بتن آماده شوید

وقتی صحبت از آماده سازی برای اختلاط بتن می شود، مراحل مختلفی وجود دارد که باید طی شود. قبل از شروع فرآیند، مهم است که اطمینان حاصل شود که مواد و لوازم مورد نیاز برای اختلاط همگی در دسترس و در شرایط کار مناسب هستند. برای شروع، بتن قدیمی را از حوضه میکسر با جارو و بیل تمیز کنید تا مخلوط جدید آلوده نشود. قبل از استفاده از میکسر، هر گونه هشدار یا دستورالعمل ایمنی، از جمله لباس کار پیشنهادی را که توسط سازنده ارائه شده است، به دقت بخوانید. همچنین قبل از مخلوط کردن، اطمینان حاصل کنید که منبع تغذیه در دسترس است و به درستی کار می کند.

علاوه بر این، هنگام آماده سازی برای اختلاط بتن، نسبت مواد تشکیل دهنده (مخلوط بتن، آب و سنگدانه) مورد نیاز برای کار را در نظر بگیرید. به طور کلی، مخلوط باید شامل یک قسمت پودر سیمان به سه قسمت ماسه و یک قسمت سنگدانه باشد. با این حال، بسته به سطوح قدرت مورد نظر یا سایر عوامل خاص برای کار مورد نظر، نسبت های متناوب ممکن است مناسب تر یا مؤثرتر باشند. علاوه بر این، کارگران باید در نظر داشته باشند که اضافه کردن آب بیش از حد می تواند مخلوط کلی بتن را ضعیف کند، در حالی که آب بسیار کم می تواند باعث ایجاد مشکل در اختلاط شود. قوام ایده‌آل از آب کافی برای ایجاد ترکیبی حاصل می‌شود که هنگام فشار دادن به هم بچسبند اما در صورت لمس، باقی‌مانده‌ای روی دست‌ها باقی نمی‌گذارد.

اکنون که همه مواد آماده و آماده هستند، زمان آن رسیده است که به کار بتن کن بپردازیم. بخش بعدی راهنمایی های گام به گام برای انجام این کار ایمن و مؤثر ارائه می دهد.

نکات مهمی که باید هنگام کار با بتونیر به خاطر بسپارید

آماده سازی مناسب برای اختلاط بتن ضروری است، از جمله اطمینان از اینکه همه مواد و منابع در شرایط کار خوب در دسترس هستند، تمیز کردن بتن قدیمی از حوضچه میکسر برای جلوگیری از آلودگی، خواندن هشدارهای ایمنی و دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده، تایید کارکرد منبع تغذیه به درستی و تعیین نسبت مواد (مخلوط بتن، آب و سنگدانه) مورد نیاز برای کار. آب زیاد یا خیلی کم می تواند منجر به یک مخلوط بی اثر شود، بنابراین کارگران باید فقط به اندازه کافی از آب استفاده کنند تا مخلوطی ایجاد کنند که هنگام فشار دادن به هم بچسبند اما در صورت لمس، باقیمانده روی دست ها باقی نماند.
کار با میکسر بتن

استفاده از میکسر بتن فرآیند نسبتاً ساده ای است، اما همچنین بسیار مهم است که میکسر به شیوه ای ایمن و مؤثر کار کند. اولین گام در کارکرد ایمن یک میکسر بتن شامل آماده سازی است، زیرا تمام قطعات باید قبل از استفاده بازرسی شوند تا اطمینان حاصل شود که همه آنها به درستی کار می کنند. این شامل بررسی سطح روغن و سوخت موتور و همچنین تمام تسمه ها و قرقره ها می شود. همچنین مهم است که حفاظ‌های ایمنی دستگاه را سالم نگه دارید.

پس از بررسی تمام قطعات، باید با فشار دادن پرایمر که در پشت دستگاه قرار دارد، موتور را روشن کنید. این باعث می شود سوخت مستقیماً به کاربراتور ارسال شود تا موتور روشن شود. سوئیچ کلید واقع در جلوی دستگاه را بچرخانید و سپس اهرم چوک را باز کنید تا موتور روشن شود (با این کار هوا به داخل کاربراتور جریان می یابد). به محض شروع، فوراً اهرم چوک را ببندید.

بعد، باید مخلوط خود را در داخل درام اختلاط بتن خود آماده کنید. 1 قسمت ماسه و 2 قسمت سنگ ریزه یا سنگدانه را به سه قسمت پودر سیمان اضافه کنید تا مخلوط بتن با نسبت دلخواه شما ساخته شود. در حالی که این مخلوط به عنوان یک ترکیب ایده آل برای اکثر موقعیت های ساخت و ساز توصیه می شود، نسبت ها را بر اساس نیازهای پروژه خود انتخاب کنید. پس از اینکه همه مواد را به درام اضافه کردید، باید مقادیر مناسبی را به طور جداگانه در هر محفظه قرار دهید تا بتوان آنها را با هم مخلوط کرد (مگر اینکه از مواد خشک از قبل مخلوط شده استفاده شود).

اگرچه مطالعات مختلف بحث می کنند که کدام روش کارآمدتر است – بارگیری دستی به این معنی است که مواد را قبل از دست به هر محفظه اضافه کنید و اجازه دهید آنها در آن محفظه مخلوط شوند و به آرامی آنها را در یک محفظه اضافه کنید در حالی که بارگیری خودکار مستلزم تزریق مواد خام در نقاط مختلف در حین بارگیری است – یا این روش بسته به نیاز شما و نوع میکسر قابل استفاده است. هنگامی که همه چیز به یک محفظه واحد اضافه شد، مراحل توصیف شده قبلی را تکرار کنید. پدهای همزن را بچرخانید و شروع به چرخش درام کنید تا مواد به طور یکنواخت به مدت حدود 4 دقیقه یا تا زمانی که قوام دلخواه به دست آید مخلوط شوند.

ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است. از درام چرخان فاصله بگیرید و در صورت نیاز به کمک حتما از افرادی که در مورد کارکرد میکسرهای بتن آگاهی دارند این کار را انجام دهید. قبل از تخلیه مخلوط نهایی مطمئن شوید که موتور خاموش است. پس از انجام این روش، شما آماده اتصال منبع تغذیه به میکسر بتن هستید که در بخش زیر بحث شده است.

طبق گزارش انجمن پیمانکاران بتن آمریکا، میکسرهای بتن مرطوب در بیش از 90 درصد از تولیدات بتن در سراسر جهان استفاده می شود.
تحقیقات نشان داده است که استفاده از میکسر بتن می تواند زمان اختلاط را تا حدود 1/10 برابر زمان اختلاط دستی کاهش دهد.
یک مطالعه توسط موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی ایالات متحده نشان داد که تقریباً 17٪ از کارگران ساختمانی به دلیل استفاده نادرست از میکسر بتن آسیب دیده اند.

وصل کردن منبع تغذیه

وقتی نوبت به اتصال منبع برق می رسد، چندین گزینه وجود دارد. می توانید یک میکسر موتوری، یک همزن دستی یا یک میکسر موتور الکتریکی را انتخاب کنید. قبل از شروع هر فرآیند اختلاط بتن، مهم است که تفاوت بین این میکسرها را درک کنید.

میکسرهای موتوری معمولا قوی ترین هستند. این آنها را برای پروژه های ساختمانی بزرگ ایده آل می کند. آنها در مقایسه با انواع دیگر میکسرها نسبتاً پر سر و صدا هستند و نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند، زیرا موتور برای کارکرد کارآمد نیاز به سرویس منظم دارد. با این حال، آنها همچنین این مزیت را دارند که می توانند در سایت های راه دور کار کنند زیرا به راحتی قابل حمل هستند.

میکسرهای دستی ممکن است قیمت کمتری نسبت به میکسرهای موتوری یا موتوری داشته باشند، اما بسته به قدرت اپراتور فاقد قدرت هستند. این میکسرها ممکن است برای پروژه های اختلاط کوچک مانند گچ کاری دیوارها مناسب باشند، اما برای کارهای بزرگتر که به حجم زیاد بتن نیاز دارند، مناسب نیستند.

میکسرهای موتور الکتریکی بسیار کم صداتر از میکسرهای موتوری هستند و به طور کلی حمل و نقل از یک محل کار به محل دیگر آسان تر هستند. از آنجایی که این ماشین ها از برق برای منبع تغذیه خود استفاده می کنند، انتخاب کابل ها و دوشاخه های مناسب برای جلوگیری از آسیب به افراد و اموال در حین کار ضروری است. اگر یک ژنراتور جداگانه برای تامین برق مورد نیاز است، باید تمام مقررات ایمنی در منطقه شما را رعایت کند.

پس از انجام تمام مراحل راه اندازی لازم مانند اتصال منبع تغذیه و اتصال صحیح شیلنگ ها، نوبت به روشن و خاموش کردن موتور می رسد. این مرحله مستلزم آن است که از تمام اقدامات احتیاطی ایمنی آگاه باشید تا بتوانید هر بار با خیال راحت و با موفقیت میکسر خود را کار کنید.

روشن و خاموش کردن موتور

قبل از راه اندازی یک میکسر بتن، ابتدا موتور باید روشن شود. اطمینان حاصل کنید که تمام کلیدهای ایمنی در موقعیت “روشن” هستند تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود. سپس منبع تغذیه را روشن کنید؛ یا با وصل کردن آن به پریز برق یا روشن کردن ژنراتور برق. این کار باعث فعال شدن موتور و حرکت درام میکسر می شود.

قبل از روشن کردن موتور مطمئن شوید که تمام محتویات مانند ماسه، سیمان و آب در داخل میکسر وجود دارد. پس از پر شدن، درام باید حداقل دو دقیقه بچرخد تا به درستی مخلوط شود. اگر برای مدت زمان طولانی کار می کنید، به طور دوره ای سرعت چرخش درام را بررسی کنید – باید ثابت بماند و هرگز از حداکثر امتیاز سرعت خود تجاوز نکند.

پس از پایان کار، موتور را با خاموش کردن منبع تغذیه آن از یک سوکت یا یک ژنراتور برق خاموش کنید. قبل از باز کردن هر قسمت از دستگاه برای انجام مراحل نگهداری یا تمیز کردن، حتماً حداقل 5 دقیقه صبر کنید. دوره سرد شدن زمان کافی برای توقف کامل قطعات متحرک و جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی هنگام کار در داخل مخلوط کن می دهد.

مرحله بعدی مخلوط کردن صحیح مواد است. مقدار سیمان و آب اضافه شده بسیار مهم است. مقدار زیاد یا خیلی کم از هر کدام می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در دوام یا خواص استحکام محصول نهایی شود. از آنجایی که هر پروژه در نسبت اجزای آن متفاوت است، در حین انجام این مرحله مراقب محاسبات اشتباه احتمالی باشید.

مخلوط کردن مواد

گام بعدی این است که مواد را با هم مخلوط کنید. بسته به اندازه و نوع میکسر مورد استفاده می توان این کار را به روش های مختلفی انجام داد. برای میکسرهای کوچکتر یا آنهایی که برای کارهای خانگی طراحی شده اند، می توان از بیل زدن برای مخلوط کردن مواد با هم در درام استفاده کرد. اگر کسی با یک میکسر بزرگتر یا تجاری کار می کند، می توان یک آوگور را نیز اجرا کرد.

این مهم است که مواد را به طور کامل و یکنواخت مخلوط کنید تا از نتیجه نهایی خوب برای پروژه بتنی خود اطمینان حاصل کنید. به آرامی شروع کنید تا پاشیده شدن یا گرد و غبار ایجاد نشود که می تواند مشکلات ایمنی را در این مرحله از فرآیند ایجاد کند. سپس شروع به افزایش سرعت کنید تا زمانی که به نظر برسد همه ذرات به طور مناسب با هم ترکیب شده اند. بعد از اینکه همه چیز با هم مخلوط شد، سرعت را کم کنید و قبل از خاموش کردن کامل دستگاه، یک یا دو دقیقه دیگر به هم زدن ادامه دهید.

وقتی به درستی انجام شد، اکنون باید مرحله اختلاط اجزای پروژه بتن خود را با موفقیت به پایان رسانده باشید. البته، همیشه مهم است که در طول کل این فرآیند شکیبایی داشته باشید تا هر مرحله را مطابق با آن به پایان برسانید – این نه تنها به صرفه جویی در زمان و انرژی کمک می کند، بلکه به تضمین یک محصول نهایی بهتر از نظر کیفیت و دقت کمک می کند.

اکنون که به درستی مواد را به یک قوام یکنواخت مخلوط کرده اید، زمان آن رسیده است که آنها را در مخلوط کن بریزید – مرحله بعدی در “نحوه استفاده از میکسر بتن: راهنمای گام به گام”.

مواد را داخل میکسر بریزید

هنگام ریختن مواد تشکیل دهنده مخلوط بتن، از چرخ دستی استفاده کنید تا مخلوط خشک را از کیسه ها یا توده ها به داخل میکسر منتقل کنید. هنگام کار با مخلوط بتن و انجام هر کار مرتبط دیگر، از محافظ چشم مناسب استفاده کنید. با اضافه کردن یک سوم تا یک دوم آب مورد نیاز در مخلوط کن شروع کنید و سپس یک هشتم تا یک چهارم مخلوط خشک را اضافه کنید. به طور متناوب بین مخلوط خشک و آب ادامه دهید تا همه مواد اضافه شوند.

برای افزایش دقت، می توانید هنگام ریختن مخلوط خشک از یک دستگاه اندازه گیری استفاده کنید. همچنین تمرین خوبی است که هر کیسه یا انبوهی از مواد را از قبل برای اشیاء خارجی که ممکن است از انبار یا بسته بندی باقی مانده است بررسی کنید. اگر اشیا قابل مشاهده هستند، قبل از قرار دادن مواد در مخلوط کن، آنها را بردارید. برخی از متخصصان توصیه می کنند که هر کیسه را در حین بارگیری معکوس کنید که به حذف اجسام خارجی و همچنین توزیع مجدد محتویات از ته نشین شدن یا فشرده شدن کمک می کند.

همچنین مهم است که در هنگام تصمیم گیری قبل از شروع مخلوط کردن، از شتاب دهنده استفاده کنید یا خیر. یک شتاب دهنده معمولاً به آب کمتری نیاز دارد تا به درستی تنظیم شود، بنابراین اگر قصد دارید یک شتاب دهنده را در مخلوط خود بگنجانید، در نظر بگیرید که این موضوع چگونه روی مقدار آبی که قبل از شروع مخلوط کردن وارد می کنید تأثیر می گذارد.

پس از اضافه شدن تمام مواد، اجازه دهید مخلوط کن حدود پنج دقیقه کار کند تا همه ذرات به طور مساوی پخش شوند. بسته به اندازه و نوع میکسر، برخی از مخلوط های دشوارتر ممکن است به دوره های اضافی اختلاط نیاز داشته باشند. با این حال، برای مدت طولانی به طور مداوم مخلوط نکنید زیرا می تواند به اجزای مخلوط کن آسیب برساند و کیفیت محصول شما را کاهش دهد.

با رعایت مواد و دستورالعمل های مناسب، اکنون این بخش را در مورد ریختن مواد در یک میکسر بتن تکمیل کرده اید. اکنون که همه مواد اضافه شده و با هم مخلوط شده اند، وقت آن است که قبل از ریختن بتن خود به مراحل آماده سازی نهایی و مراحل عمل بروید.

آماده سازی و اقدام نهایی

هنگامی که میکسر را با تمام مواد صحیح بارگذاری کردید و دستگاه شما در حال کار است، زمان آن فرا رسیده است که فرآیند مخلوط کردن را به جلو ببرید. همانطور که به فرآیند اختلاط ادامه می دهید، برای اطمینان از بهترین نتیجه از مخلوط کردن بتن، باید چند مرحله را طی کرد.

ابتدا، با بررسی هر یک از مواد، بررسی کنید که هر یک از اجزای مخلوط آماده استفاده هستند. قبل از ادامه، حتماً قطعات بزرگ شن یا سنگ و همچنین قطعات شکسته تجهیزات را بردارید. ثانیاً، تنظیمات کوچکی را روی کنترل‌های میکسر انجام دهید تا تیغه‌های دستگاه هنگام مخلوط کردن با سرعت مطلوب بچرخند. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به درستی با مخلوط مخلوط شده است و در عین حال از آسیب های غیر ضروری یا سایش و پارگی بیش از حد دستگاه شما جلوگیری می کند.

توجه به قوام مخلوط بتن نیز مهم است. مخلوط باید در مراحل مختلف اختلاط بررسی شود و در صورت لزوم از مکعب های آزمایش استفاده شود تا اطمینان حاصل شود که به استحکام و روانی مطلوب خود می رسد.

پس از اتمام تمام این مراحل، می توانید شروع به استفاده از بتن خود در پروژه ساخت و ساز مورد نظر خود کنید. بسته به اندازه و دامنه پروژه شما، این ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد. در هر صورت، مطمئن شوید که هوشیار بمانید و میزان بتن را در هر نقطه ای که به آن نیاز دارید را پیگیری کنید.

هنگامی که تمام این آماده سازی ها انجام شد و اقدامات انجام شد، می توانید برای استفاده بعدی بتن کن خود را تمیز کنید. در بخش بعدی به تفصیل توضیح داده خواهد شد که چه مراحلی برای تمیز کردن دستگاه شما پس از استفاده لازم است.

تمیز کردن میکسر بتن

صرف نظر از اینکه یک میکسر بتن به صورت حرفه ای کار می کند یا پروژه ای که خودتان انجام دهید، تمیز نگه داشتن آن ضروری است. انجام ندادن این کار می تواند باعث ایجاد رسوب در درام و سایر اجزا شود و در نتیجه شلنگ ها مسدود شده و فرآیند اختلاط ناکارآمد می تواند به مخلوط بتن شما آسیب برساند.

برای تمیز کردن ایمن یک میکسر بتن، در صورت وجود، ابتدا منبع برق را قطع کنید. سپس، مخلوط بتن اضافی را که در حین کار به طور کامل خالی نشده است از دستگاه جدا کنید. برای پاک کردن مواد باقیمانده باید از شلنگ استفاده کرد، اما از استفاده بیش از حد آب خودداری کنید، زیرا می تواند به اجزای داخل دستگاه آسیب برساند. به عنوان یک اقدام احتیاطی، قبل از اتصال مجدد هر قطعه الکتریکی یا روشن کردن منبع تغذیه، مطمئن شوید که مخلوط کن کاملاً خشک است.

هنگام تمیز کردن ماشین‌هایی که به صورت دستی کار می‌کنند، مطمئن شوید که سطوح در معرض دید را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا از آلودگی یا زباله‌های باقیمانده از فرآیند کار خلاص شوید. فراموش نکنید که قطعات متحرک مکانیکی داخل و خارج دستگاه مانند لولاها، چرخ ها و اهرم ها را نیز روغن کاری کنید. این باعث افزایش طول عمر و بهبود عملکرد پروژه های آینده می شود.

به طور کلی، برای افزایش کارایی و ایمنی، تمیز کردن یک میکسر بتن باید به طور منظم و با دقت انجام شود. این نه تنها از شما در برابر آسیب محافظت می کند، بلکه عمر دستگاه شما را برای سال های آینده افزایش می دهد. با مراقبت و نگهداری مناسب – و نه رعایت تمام دستورالعمل های ایمنی – می توانید هر بار که میکسر بتن خود را کار می کنید از استفاده ایمن تر و نتایج عالی لذت ببرید.

بهترین راه برای مخلوط کردن مواد بتن در میکسر بتن چیست؟

هنگام اختلاط بتن در میکسر بتن، بهترین راه برای اطمینان از نتایج ثابت و با کیفیت، افزودن مواد به ترتیب زیر است: آب، ماسه، شن یا سنگ خرد شده و سپس سیمان. مهم است که همه مواد را به آرامی اما همزمان اضافه کنید و آنها را کاملاً مخلوط کنید تا مخلوط به غلظت دلخواه خود برسد. برای کمک به جلوگیری از توده‌هایی که می‌توانند منجر به پخت ناهموار و عملکرد ضعیف شوند، مطمئن شوید که همه مواد به خوبی با مقدار زیادی هوای افزودنی در سراسر آن ترکیب شده‌اند. علاوه بر این، سعی کنید بتن را بیش از حد مخلوط نکنید زیرا این امر می تواند باعث جدا شدن و کاهش مقاومت آن شود. در نهایت، هرگز پس از اختلاط مواد را برای مدت طولانی در یک میکسر بتن رها نکنید زیرا این امر می تواند منجر به سفت شدن شود که استفاده از آن را دشوار یا حتی غیرممکن می کند.

هنگام استفاده از میکسر بتن چه اقدامات احتیاطی ایمنی باید رعایت کنم؟

هنگام کار با میکسر بتن، چندین احتیاط ایمنی مهم وجود دارد که همیشه باید رعایت کنید. اول از همه، از وسایل حفاظتی شامل دستکش های ضد آب، عینک های ایمنی و چکمه های فولادی استفاده کنید تا بدن خود را در برابر ماشین آلات، زباله ها و مواد پاشیده شده محافظت کنید. علاوه بر این، قبل از استفاده مطمئن شوید که میکسر در شرایط خوبی است. تمام قطعات تجهیزات را به طور منظم از نظر سایش یا آسیب بررسی کنید. به دنبال نشانه‌هایی از نشت روغن یا گریس و همچنین هرگونه سیم‌های برق فرسوده باشید.

اطمینان حاصل کنید که درام مخلوط کن تازه شسته شده باشد تا هیچ اثری از استفاده های قبلی باقی نماند. وقتی میکسر را با مواد خشک پر می کنید، دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید – اضافه کردن مواد بیش از حد می تواند باعث بارگیری بیش از حد آن شود، در حالی که اضافه نکردن کافی به این معنی است که به طور موثر مخلوط نمی شود. وقتی میکسر روشن است، همیشه در دسترس قرار بگیرید و از قرار دادن هر یک از اندام های خود در داخل درام هنگام کار خودداری کنید. کودکان و حیوانات کوچک را از این ماشین ها دور نگه دارید زیرا در صورت استفاده نادرست از آنها می تواند خطرناک باشد. در نهایت، هنگام استفاده از میکسر بتن از تهویه کافی اطمینان حاصل کنید زیرا گرد و غبار ایجاد شده می تواند برای تنفس خطرناک باشد.

آیا نکاتی برای کار موثر با میکسر بتن وجود دارد؟

بله، چندین نکته برای کار موثر با میکسر بتن وجود دارد. ابتدا، مهم است که قبل از شروع کار، از مواد و وسایل حفاظتی مناسب اطمینان حاصل کنید. شما باید از عینک ایمنی، دستکش، کلاه سخت، محافظ شنوایی، چکمه/کفش کار و البته لباس مناسب برای کار استفاده کنید.

ثانیاً، داشتن محدوده کاری می تواند به شما کمک کند در مسیر خود بمانید و اطمینان حاصل کنید که همه فرآیندها به طور مؤثر تکمیل می شوند. همچنین مهم است که هر دفترچه راهنمای مرتبط با مخلوط کن را بخوانید و با ویژگی های آن آشنا شوید. به این ترتیب هنگام استفاده از آن از هیچ مرحله اضافی غافلگیر نخواهید شد.

ثالثاً، ایجاد یک منطقه عاری از انسداد کلیدی است برای اطمینان از اینکه می توانید از میکسر بتن خود به طور موثر استفاده کنید. اگر اشیاء زیادی در اطراف آن وجود داشته باشد – مانند جعبه یا ابزار – ممکن است به طور بالقوه مانع ایجاد کنند یا به میکسر شما آسیب برسانند.

در نهایت، همیشه مطمئن شوید که میکسر بتن خود را بعد از هر بار استفاده تمیز می کنید. این به افزایش طول عمر آن کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که هر زمان که نیاز باشد برای کار بعدی خود آماده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید