بهترین بالابر ساختمانی

بالابر ساختمانی
فهرست مطالب
1
(1)

مشخصات جالب بهترین بالابر ساختمانی

همانطور که میدانید از بالابر ساختمانی برای جابه جایی مصالح در پروژه های ساختمانی استفاده میشود و در این مقاله قصد داریم مشخصات جالب بهترین بالابر ساختمانی را برای شما شرح دهیم.هنگامی که یک پروژه ی ساخت و ساز کلید میخورد یکی از ابزارآلاتی که در فضا دیده میشود و نقش مهم و کلیدی ای دارد بالابر ساختمانی است.

بالابر ساختمانی دارای اجزای مختلفی است که هرکدام دارای کاربردهای مخصوص به خود است و اگر یکی از آن ها کار خود را درست انجام ندهد بالابر نمیتواند حرکت خود را به درستی انجام دهد. به طور کلی بالابر ساختمانی باعث تسهیل در امر ساخت و ساز میشود و باعث میشود هم کیفیت کار بالا برود و هم ایمنی کارگران حفظ شود و صد البته وجود یک بالابر ساختمانی باعث خواهد شد کارگران اصل انرژی خود را برای کارهای دیگر صرف کنند و در راه جابه جایی مصالح خسته نشوند و انرژی آن ها تحلیل نرود.

اما یک بالابر ساختمانی دارای مشخصات مختلفی است که باعث خواهد شد بالابر دارای انواع مختلف باشد و کاربرد های آن نیز با هم تفاوت داشته باشد که در ادامه به این مشخصات خواهیم پرداخت.

بالابر ساختمانی

مشخصات جالب بهترین بالابر ساختمانی

یک بالابر ساختمانی دارای اجزای مختلفی است که هرکدام از جنس و ابعاد مختلفی برخوردارند‌.این اجزا شامل الکترونوتور،گیربکس،قرقره،ریموت و … میشود که مشخصات جالب هرکدام را به اختصار شرح خواهیم داد.

الکتروموتور

الکتروموتور را قلب سرخ تپنده ی بالابر می نامند زیرا نقش مهم و کلیدی ای در ایجاد نیروی محرک بالابر ساختمانی دارد.اکثر مهندسان یک ساختمان ترجیح میدهند از بهترین الکتروموتور موجود در بازار برای ساخت و ساز خود استفاده کنند تا هم بتوانند ایمنی کارگران مشغول به کار را حفظ کنند و هم کار آن ها را در جابه جایی مصالح تسهیل کنند.

روی یک الکتروموتور یک پلاک نصب شده است که اطلاعات مربوط به آن روی آن نوشته شده است و باید به این اطلاعات توجه کافی را داشت.مهم ترین مشخصه ای که در الکتروموتور وجود دارد تکفاز و سه فاز بودن آن است که از موتور های تک فاز برای پروژه های کوچک و از موتور های سه فاز برای پروژه های بزرگ تر و سنگین تر استفاده میشود و این موتور ها دارای برند های مختلفی است که دارای قیمت های مختلف است و اگر قصد داریم بهترین بالابر ساختمانی را خریداری کنیم باید سعی کنیم بهترین برند الکتروموتور را تهیه کنیم.

برندهای ایرانی،چینی و یوگسلاوی سه مورد از بهترین برند های موجود الکتروموتور در ایران است که باید با توجه به میزان هزینه ای که قصد داریم انجام دهیم هرکدام را خریداری کنیم. برای اطلاع از قیمت بالابر ساختمانی سه فاز و بالابر تک فاز با ما در تماس باشید.

گیربکس

دومین جزء مهم یک بالابر ساختمانی گیربکس آن است که دارای مشخصات جالبی نیز هست.گیربکس باعث تبدیل سرعت الکتروموتور به قدرت بالاتر جهت حمل بار میشود و دارای دو مدل مختلف است اما اکثرا از مدل حلزونی آن برای بالابر ساختمانی استفاده میشود.

اما گیربکس نیز مانند الکتروموتور دارای انواع مختلفی است مثلا گیربکسی که روی بالابر سیصد کیلوگرمی نصب است با گیربکسی که روی بالابر هزار کیلوگرمی نصب است تفاوت های بسیاری دارد.انواع گیربکس بر اساس قدرت آن دسته بندی میشود و به چهار مدل تقسیم میشود که مدل اول VF85 است که برای بالابر های کوچک استفاده میشود و مدل VF110 برای بالابر پانصد کیلوگرمی و مدل VF150 برای بالابر هفتصد و پنجاه کیلو گرم و در آخر مدل VF180 برای بالابرهای بالای هزار کیلو گرمی استفاده میشود و همین تفاوت گیربکس میتواند تاثیر گذار ترین مورد برای ایجاد قدرت جابه جایی در بالابر ساختمانی باشد.

سیم بکسل

مشخصات جالب بهترین بالابر ساختمانی-وبسایت پارس موتور

یکی دیگر از اجزای یک بالابر ساختمانی سیم بکسل آن است که بار یا مصالح موجود از طریق آن حمل و جابه جا میشود و از چهار قسمت مجزا تشکیل میشود که شامل سیم های فلزی،رشته های مارپیج دور مغزی،روغن کاری و هسته یا همان مغزی میشود.

سیم های فلزی سیم بکسل با توجه به میزان کارکرد و میزان باری که باید حمل کند دارای استحکام و انعطاف و البته میزان ضد هوازدگی است و اکثرا در ساخت آن از فولاد،آهن،برنز و فلز استفاده میشود.در ساخت هسته یا مغزی سیم بکسل نیز میتوان از فیبرهای طبیعی یا مصنوعی یا حتی فولاد نیز استفاده کرد که هرکدام دارای قدرت استحکام متفاوتی است و باید با توجه به قدرت بالابر آن ها را انتخاب کرد و ساخت.روغن کاری نیز یکی دیگر از عملیاتی است که باید هنگام جابه جایی و انتقال مصالح انجام داد تا از اصطحکاک مالش سیم ها به هم جلوگیری شود و باعث تخریب آن نشود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید