چه زمانی برای ماله کشی با ماله پروانه ای اقدام میکنیم

ماله پروانه ای
فهرست مطالب
0
(0)

مبحث امروز راجب این سوال مهم است که چه زمانی برای ماله کشی با ماله پروانه ای بتن ریخته شده باید اقدام کرد و در ادامه جواب سوال را مشخص خواهیم کرد اما قبل از آن اطلاعات مختصری راجب نوع عملکرد این ابزار در اختیار مخاطبان خواهیم گذاشت.به طور کلی هنگامی که پروژه ی ساخت و ساز یک ساختمان کلید میخورد مسائل مهمی همچون ایمنی ساختمان همراه با زیبایی آن مطرح میشود که باید برای آن راهکار مناسبی را در نظر گرفت.امروزه تعدادی از کارخانه ها و شرکت های جهان درصدد حل مشکلات ساختمان سازی و سهولت در انجام کارها اقدام به تولید ابزاری به نام ماله پروانه ای یا موتوری کرده اند که مورد استقبال زیادی هم قرار گرفته و وجود آن برای هر پروژه ی ساخت و ساز لازم و ضروری شده است.

اما نوع عملکرد آن به این صورت است که وقتی عملیات بتن ریزی روی سطوح مختلف انجام شد به دلیل بافت بتن که به صورت دانه های درشت است و ممکن است در لابه لای آن هوا وارد شود و از استحکام سطح بکاهد از ماله پروانه ای برای یک دست سازی و صیقل دادن آن انجام میشود تا با از بین بردن هوای بین دانه های بتن سطح محکم را داشته باشیم.

چه زمانی برای ماله کشی با ماله پروانه ای بتن ریخته شده باید اقدام کرد؟-وبسایت پارس موتور

ماله پروانه ای موتوری چند دسته است؟

  1. ماله پروانه ای دستی
  2. ماله پروانه ای نفربر

تقسیم کرد که عملکرد هریک با دیگری متفاوت است.به عنوان مثال ماله پروانه ای دستی توسط یک اهرم که به شاسی آن متصل شده است هدایت میشود و یک فرد باید پشت دستگاه قرار گیرد و آن را هدایت کند اما در ماله موتوری نفربر یک سرنشین در قسمتی که برای وی طراحی شده مینشیند و از طریق فرمانی که برای اون تعبیه شده اقدام به هدایت و صیقل دادن سطح بتن ریزی شده میکند.البته این دستگاه دارای دسته بندی های دیگری همچون از لحاظ ابعاد و از لحاظ مصرف سوخت نیز دارد. جهت خرید ماله پروانه ای با مجموعه پارس موتور در تماس باشید.

صاف کردن و صیقل دادن سطح بتن ریزی شده توسط ماله پروانه ای نیز مانند تمامی کارهایی دیگر نیازمند رعایت یک سری قوانین است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.و اما جواب این سوال که چه زمانی برای ماله کشی با ماله پروانه ای بتن ریخته شده باید اقدام کرد را در چند نکته ی اساسی برای شما شرح خواهیم داد.

  • هنگامی که سطح خود را بتن ریزی کردیم و قصد داشتیم از طریق ماله پروانه ای سطح آن را صیقل داده و صاف کنیم باید مطمئن شویم سطح بتن ریزی شده به اندازه کافی سفت و محکم شده باشد تا توان نگه داری وزن ماله پروانه ای را داشته باشد.
  • برای اینکه مطمئن شوید میتوانید اقدام به راه رفتن روی سطح بتن ریزی شده بنمایید و مطمئن شوید که میزان تو رفتگی بتن کمتر از سه میلی متر باشد در این صورت بتن شما آماده ی ماله کشی است.برای صاف کردن سطح بتنی که تازه ریخته شده است باید از شمشه برقی استفاده کرد و نباید آن را با ماله موتوری جابه جا کرد زیرا از نظر نوع عملکرد و وزن با هم تفاوت های بسیار دارند.
  • حتما و حتما به سرعتی که با آن شروع به ماله کشی میکنید توجه کنید.سرعت دستگاه ماله پروانه ای باید برای شروع روی سه چهارم تنظیم شود و رفته رفته زیاد تر شود.دلیل این اقدام نیز جلوگیری از جدا شدن تکه های بتن و حرکت راحت دستگاه ماله ی پروانه ای است.
  • سومین موردی که هنگام ماله کشی سطح بتن ریزی شده باید آن را رعایت کنیم تا نتیجه ی مطلوب خود را دریافت کنیم این مورد است که عملیات ماله کشی را در یک جهت انجام دهیم.به عنوان مثال شروع به ماله کشی از بالا به پایین یا چپ به راست بکنیم تا بتوانیم سطحی صاف و مستحکم را در آخر تحویل بگیریم.در این صورت در هر مرحله از صاف کردن نیمی از سطح قبلی نیز صاف میشود و اینکار در سهولت انجام عملیات نیز بسیار کمک کننده خواهد بود.هنگامی که پس از عملیات بتن ریزی روی سطح بتن ریزی شده آب مشاهده کردید باید دست نگه دارید تا آب از سطح بتن تبخیر شود و سپس عملیات ماله کشی توسط مالع پروانه ای را استارت بزنیم.
  • آخرین نکته ای که در ماله کشی توسط ماله پروانه وجود دارد این است که پس از اتمام کار ماله کشی توسط ماله پروانه ای تیغه ای که روی آن نصب است را نود درجه بچرخانیم و سپس دوباره در جهت مخالف شروع به ماله کشی کنیم.این کار باعث خواهد شد لکه های روی سطح بتن از بین برود و سطح بتن ریزی شده صاف و صیقل داده شده نمایش داده شود.هرچقدر این عملیات با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود نتیجه به دست آمده نیز دلچسب تر خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت ماله پروانه ای با مجموعه پارس موتور در ارتباط باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید