نحوه نصب کلید بالابر ساختمانی بی سیم به چه صورت است؟

نحوه نصب کلید بی سیم بالابر ساختمانی به چه صورت است؟
فهرست مطالب
2.8
(5)

نحوه نصب کلید بالابر ساختمانی بی سیم به چه صورت است؟ کلید بالابر ساختمان با برق کار می‌کند و وظیفه آن انتقال برق به الکتروموتور است و باعث هدایت و جابه جایی بالابر بین طبقات می‌شود. کار کلید به این صورت است که دستور توقف و حرکت را به الکتروموتور می دهد و سه وضعیت اصلی دارد وضعیت بالا باعث حرکت بالابر به سمت بالا می شود وکلید پایین بالابر را به سمت پایین حرکت می‌دهد و وضعیت وسط هم باعث توقف بالابر می‌شود. هم چنین کلید باعث چرخش قرقره بالابر هم می شود.

به کلید بی سیم بالابر ریموت کنترل نیز می گویند. کلید بی سیم باعث راحتی کار و ایمنی بیشتر در هنگام استفاده از بالابر می شود. کلید های بی سیم در دو مدل تک فاز و سه فاز در دسترس هستند. کلید بی سیم بالابر ساختمانی تک فاز روی بالابرهای 250 کیلویی تک فاز نصب می‌شوند و تقریبا تا ارتفاع 40متر دور تر از بالابر هم می‌توان آن را کنترل و راه‌اندازی کرد.

کلید کنترل سه فاز برای بالابرهای با ظرفیت بالاتر نصب می گردند و این بالابرها قابلیت جابه جایی تا ارتفاع صد متر را دارند و نیز می توانند وضعیت بالابر را در حالت چپ گرد و راست گرد تنظیم کنند.

نصب این کلید های بی سیم مزایای بسیاری دارند از جمله باعث افزایش سرعت کار و بالارفتن ایمنی کاربران بالابر های ساختمانی می شوند. در ادامه مراحل نصب کلید بی سیم را برای بالابرهای تک فاز و بالابر سه فاز شرح خواهیم داد. همچنین برای دریافت قیمت بالابر ساختمانی نیز می توانید با شماره های مندرج در سایت با ما در تماس باشید. مهم ترین مرحله در نصب کلید های بی سیم تک فاز و سه فاز مرحله سیم کشی آن است.

نحوه نصب کلید بی سیم بالابر ساختمانی به چه صورت است؟-وبسایت پارس موتور

 نصب کلید برای الکتروموتور تک فاز

ابتدا پیچ های موجود روی کلید را باز کنید و قاب کلید را بردارید تا پیج های هشت گانه دیده شوند اگربه دسته حرکت کلید از سمت راست نگاه کنیم. و پیچ های روی کلید را  به ترتیب از بالا به پایین شماره گذاری کنید هشت پیچ دیده می شود که در سه ردیف قرار گرفته اند.

دقت کنید که  پیچ های شماره ۲و ۸ و هم چنین پیچ های شماره ۳ و ۷ به هم متصل هستند. ابتدا این اتصالات را چک کنید و سپس مراحل سه گانه زیر را برای نصب کلید بی سیم در بالابر تک فاز انجام دهید.

۱-سیم های آزاد الکتروموتور را به کلید وصل کنید. دو سیم با مقاومت کمتر که به آن ها سیم پیچ اصلی نیز می گویند را به ترتیب به پیچ شماره ۴ و ۵ کلید و سیم های مربوط به سیم پیچی کمکی ( مقاومت بیشتری دارند) را به پیچ های شماره ۷ و ۸ الکتروموتور اتصال دهید.

۲-  توسط یک سیم، پیچ های  شماره ۴و ۶ را به هم اتصال دهید.

۳_ فاز و نول برق ورودی را به کلید وصل کنید به این ترتیب که فاز را به پیچ شماره ۱ و نول را به پیچ شماره ۵ کلید وصل کنید.

نصب کلید برای این الکترو موتور به پایان رسید اکنون با حرکت دادن دسته کلید به سمت بالا، بالابر به سمت بالا و با حرکت دادن دسته کلید به سمت پایین، بالابر به سمت پایین حرکت خواهد کرد. اگر کلید در وضعیت میانه قرار بگیرد بالابر توقف خواهد کرد.

 نصب کلید برای الکتروموتور تک فاز -وبسایت پارس موتور

َ

مراحل نصب کلید برای الکتروموتور سه فاز

نصب کلید برای بالابرهای که الکتروموتور سه فاز دارند بسیار راحت تر از نصب کلید برای بالابرهای با الکتروموتور تک فاز است. مانند آن چه در ابتدا برای نصب کلید بالابر تک فاز توضیح داده شد. پیچ های رو کلید را باز کنید و قاب کلید را بردارید تا پیچ های هشت گانه دیده شوند. سپس مراحل زیر را انجام دهید.

۱- رشته سیم خارج شده از الکتروموتور را به پیچ های ۴ و ۵ و ۶ وصل کنید.

۲- پیچ های شماره ۱ و ۲ و ۳ را به سه فاز برق اصلی وصل کنید. دقت کنید اگر کلید به درستی کار نکرد  و یا جهت ها اشتباه بودند  مثلا با بالا بردن کلید بالابر به سمت پایین حرکت کرد و بلعکس این اتصالات را مجددا چک و اصلاح کنید. در تمامی موارد سیم کشی نهایت دقت را به خرج دهید و نکات ایمنی را رعایت کنید تا احتمال آسیب و خطر به حداقل برسد.

هم چنین در هنگام نصب و راه اندازی کلید حواستان باشد تا در هنگام کار و چک کردن کلید، برق قطع و وصل نشود و از زدن پشت سر هم دکمه های کنترل خودداری کنید.

طبق آن چه گفته شد می توانید ریموت کنترل بالابر ساختمانتان را نصب و راه اندازی کنید فقط توجه داشته باشید که در تمامی مراحل دقت لازم را به عمل بیاورید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید