نکات ایمنی کار با بالابر ساختمانی

 نکات ایمنی کار با بالابر ساختمانی
فهرست مطالب
3.2
(5)

 نکات ایمنی کار با بالابر: بالابر ساختمانی از تجهیزات حائز اهمیتی در راستای ساخت و کامل نمودن بسیاری از پروژه های ساختمانی محسوب میگردند. حال آن که میتوان چنین بیان نمود، نبود بالابر ساختمانی عملیات و امور ساختمان سازی را نا ممکن مینماید. با این حال با اکتفاء به مقیاس، اندازه، ابعاد و ساختار بالابر ساختمانی میبایست ایمنی به هنگام بهره مندی از آنها را رعایت کرد. عدم توجه به نکات ایمنی در هنگام بهره گیری از این وسیله، امکان دارد منجر به خطرات و صدمه های بسیار جدی شود.

ما در این متن قصد آن را داریم یک راهنما در ارتباط با نکات ایمنی بالابر در زمان بهره گیری از بالابر ساختمانی برای شما کاربران بیان داریم تا امکان بروز حادثه و صدمات احتمالی در زمان جا به جایی مصالح به گونه ای کامل از میان برود.

 نکات ایمنی کار با بالابر ساختمانی؛ -وبسایت پارس موتور

در زمان جا به جایی بار با بالابر مصالح، به هیچ عنوان شخصی در قسمت زیرین بار نایستد

همیشه و در همه حال به هنگام بهره گیری از بالابر ساختمانی اطمینان خاطر کسب نمایید که شخصی در قسمت زیرین بار نباشد. در زمان جا به جایی بار با بالابر ساختمانی احتمال سقوط آن وجود دارد، به همین علّت ایستادن و قرار گرفتن در قسمت زیرین آن خطرآفرین بوده و خطر بروز حوادث احتمالی را به شدّت افزایش میدهد. جهت اطلاع از قیمت بالابر ساختمانی با مجموعه پارس موتور در ارتباط باشید.

دائماً اشخاص آموزش دیده که با نکات ایمنی آشنا میباشند از آن بهره گیرند

ارائه آموزش به کارکنان و پرسنل در راستای کار با وسیله بالابر مصالح، علم و آگاهی آنها با خطرات احتمالی و الزام داشتن پرسنل به رعایت نمودن نکات ایمنی، منجر خواهد گشت که در زمان کار با این وسیله از واقع گشتن حوادث و خطرات احتمالی جلوگیری گردد.

پرسنل در زمان بهره گیری از بالابر مصالح از تجهیزات ایمنی، استفاده های لازمه را به انجام رسانند

بهره گیری از تجهیزات ایمنی همانند؛ کلاه، لباس مخصوص کار، کفش، دستکش، از اپراتور به هنگام انجام داشتن عملیات حفاظت کرده و امکان ورود آسیب را به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد نمود.

 نکات ایمنی کار با بالابر ساختمانی؛ -وبسایت پارس موتور

به هیچ عنوان بیشتر از گنجایش بالابر ساختمانی، با آن بار جا به جا نکنید

هر یک از بالابرهای ساختمانی حاوی گنجایش مفیدی است که به آن گنجایش حمل بار اطلاق میشود. توجه ننمودن به گنجایش حمل بار با بالابر و جا به جایی بارهای سنگین و بیشتر از حد مجاز با وسیله، خطر سقوط بار و به وجود آمدن حوادث را به شدّت افزایش خواهد داد. این وسیله در گنجایش های مفید؛

است. به گونه ای معمول بالابر ساختمانی 250 کیلویی بالابر تک فاز بوده و مابقی موارد فوقانی بالابر سه فاز است. علاوه بر آن بدین نکته توجه داشته باشید که؛ گنجایش  وسیله بالابر ساختمانی ضمن ارتفاع بیست متر تعریف گردیده است و چنانچه ارتفاع بیشتر شود، گنجایش مفید جا به جایی بار این وسیله کاهش پیدا مینماید.

از این وسیله تنها در راستای جا به جایی بار بهره گیرید

بالابرهای ساختمانی تنها در راستای جا به جایی بار تعبیه و طراحی شده است. بهره گیری از آن ها در راستای حمل شخص به هیچ عنوان استاندارد نبوده و ضریب اطمینان مناسب در راستای چنین عملیاتی را شامل نمیشود. به همین دلیل جا به جایی شخص را با بالابر مصالح به گونه ای کامل فراموش نمایید.

به هیچ عنوان در شرایط طوفانی و هوای نامساعد از بالابر استفاده ننمایید

 نکات ایمنی کار با بالابر ساختمانی؛ -وبسایت پارس موتور

زمانی که باد شدید در حال وزیدن است، بهره گیری از بالابر ساختمانی قانونی نبوده و بسیار خطرآفرین خواهد بود. به هنگام وزیدن باد، امکان دارد؛ تاب خوردن سیم بکسل و نیز انحراف بار، خطر برخورد بار با لبه های ساختمان و سقوط گردیدن آن به وجود بیاید. به همین علّت توصیه میکنیم در شرایط طوفانی به هیچ عنوان با دستگاه بالابر مصالح کار ننمایید.

بهتر است پایه ی بالابر ساختمانی را در زمینی بدون شیب و هموار استقرار دهید

به هنگام نصب نمودن و راه اندازی کردن بالابر ساختمانی بدین نکته توجه حاصل فرمایید که وسیله را در مکانی کاملاً هموار و بدون شیب و به گونه تراز نصب کرده و پایه های آن را به گونه ای کامل و خوب سنگین نمایید تا خطر در راستای کله نمودن و سقوط آن در هنگام کار با آن وسیله از میان رود.

و در پایان

بهتر است در راستای حفظ خود و اطرافیان خود از خطرات احتمالی در مواجهه با بالابر ساختمانی به تمامی نکات فوق توجه نمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید