ویژگی های بهترین موتور بالابر ساختمانی

موتور بالابر ساختمانی
فهرست مطالب
3.3
(6)

اگر بخواهیم اصلی ترین تجهیزات در صنعت ساختمان سازی و ویژگی های بهترین موتور بالابر ساختمانی را نام ببریم باید به بالابر تک فاز و بالابر سه فاز اشاره کنیم بالابر های ساختمانی از الکتروموتور سه فاز یا تک فاز، گیربکس و کالسکه یا وینچ، پایه و سیم بکسل، ریل،کرپی و قلاب و در نهایت باگت حمل مصالح تشکیل شده اند این بالابرهای ساختمانی امکان نصب ترمز و ریموت کنترل از راه دور را بنا برنیاز مصرف کننده دارند.

موتور بالابر ساختمانی، قلب تپنده بالابر

ویژگی های بهترین موتور بالابر ساختمانی-وبسایت پارس موتور

بالابرهای ساختمانی جهت حمل و جابجایی مصالح و بار مورد نظر به ارتفاعات و طبقات مختلف ساختمان ساخته شده اند هر کدام از موارد قیمت، ظرفیت و قدرت بالابرهای ساختمانی را نوع کاربرد آن ایجاد می کند.

اجزای تشکیل دهنده بالابرهای ساختمانی شامل موارد زیر می باشد:

  • الکترو موتور بالابر که یکی از اجزای مهم و حیاتی آن است.
  • گیربکس
  • استراکچر یا اسکلت فلزی بالابر
  • کلید برق
  • پولی یا همان فولی گیربکس
  • سیم بکسل
  • باکت

در بالابر های ساختمانی توسط باکت حمل مصالح که به وسیله یک سیم متصل شده است و با شروع حرکت الکتروموتور می توان مصالح را در راستای عمودی بالا و پایین برد قبل از انتخاب موتور بالابر ابتدا باید تصمیم بگیرید که ترجیح می دهید موتور بالابر شما در طی یک پروژه جند بار تعویض شود یا برای چند پروژه از دردسر تعویض موتور بالابر آسوده باشید؟

نکات قابل توجه در انتخاب الکتروموتورها

ویژگی های بهترین موتور بالابر ساختمانی-وبسایت پارس موتور

ویژگی های بهترین موتور بالابر ساختمانی: همه الکتروموتورها دارای پلاکی روی بدنه خود هستند که حاوی اطلاعات مختصر و مفیدی برای کاربر می باشد این اطلاعات شامل تک فاز یا سه فاز بودن الکتروموتور، میزان توان مصرفی و جریان ورودی آن و نام شرکت سازنده الکتروموتور است در انتخاب الکتروموتور مورد نظر حتما اول به عدد IP حک شده روی موتور آن دقت کنید. این عدد آی پی یا همان کلاس عایقی مقدار نفوذپذیری الکتروموتور در برابر گرد و خاک و رطوبت را مشخص می کند عدد IP هر چه بزرگتر باشد به معنی نفوذناپذیر تر بودن آن است. در شرایط عادی و آب و هوای معمولی IP54 مناسب می باشد اما توجه داشته باشید که در شرایط رطوبتی و آب و هوای بارانی این آی پی مناسب نیست.

نحوه انتخاب بالابر ساختمانی

با استفاده از این سه مولفه به راحتی می توانید بالابر ساختمانی موردنظر خود را انتخاب کنید:

1.قدرت یا همان توان الکتروموتورها در بالابرهای ساختمانی از 2 الی 10 اسب بخار متغیر است که به اقتضای نیاز می توانید آن را انتخاب کنید.

2.به سه فاز یا تک فاز بودن برق الکترو موتور در هنگام خرید حتما دقت داشته باشید.

3.تعداد دوران الکترو موتور که سرعت آن را معین می کند در دونوع 1400 دور و 3000 دور موجود می باشد.

نکته مهم: فقط الکترو موتورهای با قدرت بالاتراز سه اسب بخار به صورت سه فاز موجود می باشد، اگر قصد خرید الکتروموتور تکفاز و سه فاز را دارید باید از الکتروموتورهای 3 اسب بخار استفاده کنید. برای دریافت قیمت بالابر ساختمانی با ما در تماس باشید.

ویژگی های بهترین موتور بالابر ساختمانی

مزایای موتور بالابر ساختمانی

از آنجایی که تجهیزات بالابر دارای وزن هستند و به وزن مصالح اضافه می شود در بالابرهای ساختمانی 350 کیلوگرمی به علت رعایت مسائل ایمنی توصیه می شود بیش از 250 کیلوگرم مصالح بار الکتروموتور نشود.

گرفتن مجوز برای برق 3 فاز در بعضی از ساختمان ها به علت هزینه های بالایی که دارد، به انتهای کار موکول می شود بنابراین برای اینکه بتوانید از بالابر در مراحل ساخت ساختمان استفاده کنید باید از الکترو موتور تک فاز بهره بگیرید ینام بالابر 2.2 کیلو وات یا به عبارتی سه اسب بخار.

از جمله قطعات پرقدرتی که در موتورهای بالابر ساختمانی استفاده شده است می توان به دینام اشاره کرد .

دینام موتور بالابر را می توان در صورت خرابی یا بروز مشکل به راحتی تعویض کرد.

یک خازن خشک و یک خازن روغن

برای جلوگیری از مشکل خازن سوزی در موتورهای بالابر ساختمانی وجود ترکیب یک خازن خشک و یک خازن روغن ضروری می باشد.

در این حالت به علت خروج خازن روغنی از مدار در هنگام فعالیت بالابر، الکتروموتور داغ نمی کند.

سرعت 15 متر در دقیقه یا 1400 دور در دقیقه

سرعت مناسبی که در این نوع بالابرهای ساختمانی تعبیه شده است با تخمین 3.5 متر ارتفاع هر طبقه، 14 ثانیه می باشد جنس چدن پوسته موتور بالابر ساختمانی بسیار قوی و محکم بوده تا به این وسیله قطعات داخل موتور بالابر ساختمانی در جای خود محکم شوندو بتواند وزن مصالح را نیز بر دوش بکشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید