بهترین میکسر سیمان یا بتن

میکسر بتن
فهرست مطالب
5
(1)

معرفی بهترین میکسر های بتن

با گسترش پروژه‌های ساختمانی، پیمانکاران برای تولید بتن باکیفیت در کمترین زمان از دستگاه بتونیر یا میکسر بتن استفاده می‌کنند. بنابراین انتخاب یک بتونیر مناسب برای پروژه‌های ساختمانی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. لذا همواره در کنار تمام توجهی که به جزئیات ساخت بتن است، حضور یک دستگاه میکسر بتن مطمئن و کارآمد را بسیار جدی می‌باشد. از همین‌رو برای معرفی بهترین میکسر های بتن باید به بررسی یک‌سری نکات مهم بپردازیم.

نکات مهم در معرفی بهترین میکسر های بتن

اگر شما قصد خرید یک میکسر سیمان را دارید، باید پیش از این کار به بررسی یک سری عوامل بپردازید تا بتوانید بهترین دستگاه را برای پروژه خود انتخاب کنید. از جمله نکات مهم در هنگام خرید بتونیر عبارتند از:

1. نوع موتور بتونیر

یکی از مهم‌ترین نکات در بررسی بهترین مخلوط کننده بتن برای پروژه شما توجه‌به نوع موتور آن است، زیرا این دستگاه‌ها از نظر نوع موتور به سه مدل برقی، بنزینی و دیزلی تقسیم می‌شوند و هر کدام با توجه به قابلیت‌های خود برای پروژه‌های خاصی مناسب هستند.

2. میزان ظرفیت میکسر

ظرفیت میکسر یکی از عوامل مهم در هنگام خرید آن محسوب می‌شود و این موضوع باید با نیازهای پروژه‌های شما سازگار باشد. به‌عنوان مثال برای پروژه‌های کوچک به ماشین سیمان با ظرفیت کمتر نیاز دارید.

3. کیفیت و استحکام دستگاه

با توجه‌به استفاده از میکسرهای بتن در پروژه‌های ساختمانی، شما هنگام خرید میکسر باید به کیفیت و مقاومت آن در برابر ضربه‌ها توجه کنید، زیرا هر چه کیفیت قطعات دستگاه بیشتر باشد، بتونیر عمر طولانی‌تری خواهد داشت.

4. قابلیت حمل و استفاده آسان

یکی‌دیگر از ویژگی‌های بهترین میکسر بتن قابلیت حمل و استفاده آسان توسط اپراتورها است، زیرا در برخی از دستگاه‌ها دو چرخ وجود دارد که جابه‌جایی آن را بسیار آسان‌تر می‌کند.

5. قیمت دستگاه

در هنگام خرید بتونیر، قیمت آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. مقایسه قیمت میکسرهای مختلف و بررسی ویژگی‌های آن‌ها در انتخاب یک دستگاه خوب کمک خواهد کرد.

6. پاکسازی آسان

شما باید دستگاهی را برگزینید که تمیزکردن آن آسان باشد، زیرا پس از مدتی انباشت سیمان داخل بتونیر می‌تواند برای شما مشکل‌ساز شود.

7. تنظیم سرعت

سرعت دستگاه نقش مهمی در کیفیت مخلوط بتن دارد. شما باید دستگاهی را بخرید که به شما اجازه دهد سرعت بتونیر را در هر مرحله تنظیم کنید.

8. سیستم ایمنی

همیشه در پروژه‌های ساختمانی احتمال وقوع حوادث ناگوار وجود دارد. به‌همین دلیل پیش از خرید میکسر بتونیر مطمئن شوید که از سیستم ایمنی مناسبی برخوردار باشد.

9. برندهای معتبر

توصیه ما به شما خرید این دستگاه از برندهای معروف و معتبر است، زیرا این شرکت‌ها معمولا دستگاه‌های باکیفیت‌تر و با خدمات پس از فروش بهتری ارائه می‌دهند.

 

بهترین میکسرهای بتن در بازار

ماجرا از تولید کارگاهی انواع میکسر بتن آغاز می‌شود. این دستگاه بسیار متداول و کار راه انداز و کاملاً مهندسی شده، از تولید کارخانه‌ای در ابعاد وسیع و بین ‌المللی برخوردار نیست؛ بلکه جمیع کارگاه‌ها در امر طراحی تا مونتاژ نهایی هر دستگاه میکسر بتن دخیل هستند. غالباً این کارگاه‌ها با ارائه نمونه کارهای نمایشی سعی در جذب مشتریان دارند تا با دریافت سفارش‌هایی به ساخت میکسر بتن های تخصصی خود اقدام کنند.

لذا با وجود آنکه بتونیر یک دستگاه کاملا مهندسی شده است، چندان استاندارد قاطعی برای طراحی تک تک بخش‌های فنی آن وجود ندارد. هر میکسر بتن در کنار مجموعه دستورالعمل‌های مهندسی شده طراحی می‌‌شود. لکن هر سازنده ‌ای از انتخاب نوع متریال یا مونتاژ بخش‌‌های فنی در میکسر بتن ساخت خود، کاملا مختار است. برای همین است که بارها و بارها از جانب اهل فن تذکر داده می ‌شود که همواره در هنگام خرید میکسر بتن توجه کافی بر تمام جزئیات ساخت از متریال تا طراحی بخش‌‌های فنی داشته باشید.

هر ماشین سازی که در تکاپوی طراحی تا مونتاژ نهایی هر مدل از میکسر بتن است، قاعدتاً بهترین و کارآمدترین نمونه را طراحی نمی‌کند. ماشین سازی یک هنر مهندسی شده است و همگان در این دنیای هنری و هنرمندانه دست به ابزارهای ساخت و ساز نمی‌شوند. از هدف تولید ماشین ارزان‌تر تا عدم مهارت ماشین ساز در خلق یک تجهیز کاملا دقیق و مهندسی شده، حلقه‌های تو در تویی هستند تا یک میکسر بتن نه چندان مرغوب تهیه شود. در این بین هستند ماشین سازهایی که با همتی ستودنی و کیفیتی شایسته بتنونیرهایی خوش ساخت و کارآمد را روانه بازار می‌کنند.

حالا این هنر شما است که در مقام خریدار همراه بازار باشید و در هجمه نسبتاً سنگین از انواع برندها و ماشین سازهای داخلی و خارجی، یک بتونیر مرغوب و با کیفیت را انتخاب کنید. در این بین بسیاری سعی دارند تا مسیر ساده‌‌ای را در پیش بگیرند. یعنی به صرف قید نام سازنده مانند برند حک شده بر دستگاه میکسر بتن، به درجه کیفی و سطح کارآیی ماشین پی برده و اقدام به خرید کنند. این عده همواره در تلاش برای لیست کردن بلند بالای ماشین سازها هستند.

برای خرید انواع محصولات بالابر ساختمانی می‌توانید با مجموعه پارس موتور تماس بگیرید هم چنین در صورت نیاز به استعلام قیمت بالابر ساختمانی می‌توانید با پارس موتور در تماس باشید. مجموعه پارس موتور ارائه دهنده محصولات بالابر تک فاز با بالاترین کیفیت و بالابر سه فاز با مناسب‌ترین قیمت می‌باشد. در صورت نیاز به ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

کدام برند ماشین ساز بهترین است و میکسر بتن های بهتری را طراحی کرده است؟

ظاهراً این مقاله برای این عده تنظیم شده است. یک میانبر ساده اینکه نام چند کمپانی مطرح و شناخته شده را قید کنیم و خیالتان را برای تهیه کردن میکسر بتن مناسب آسوده سازیم. در انتهای مقاله به معرفی چند کمپانی شایسته می‌پردازیم. اما آیا این نگرش در خرید ماشین کاملا مهندسی شده با درجات کاربردی بالا مانند میکسر بتن الگوی درستی است؟

قطعاً حرفه ای‌ها چندان تمایلی ندارند که به صرف حک شدن نام یک برند به یک ماشین از خریدی شایسته اطمینان داشته باشند. حرفه‌ای‌ها می‌دانند که باید تمام جوانب طراحی شده در ماشین را ارزیابی کنند. حتی اگر نام و نشان مطرح را یدک می‌‌کشد. اما این جنبه‌های کلیدی از تحلیل فنی هر دستگاه میکسر بتن کدامند؟

میکسر بتن

نکته های کلیدی برای ارزیابی بهترین میکسر بتن

ماشین سازهای متنوعی در سطح کارگاهی و یا تولید کارخانه‌ای چه در صنایع داخلی و حتی محصولات وارداتی مشغول طراحی تا مونتاژ انواع میکسر بتن هستند. هر چند برخی از این ماشین سازها حسابی نام و نشان در کرده‌اند و حالا برای خودشان تبدیل به وزنه‌های با ارزش در سطح بازار شده‌اند. اما این دلیل نمی‌شود که چشم بر تحلیل فنی آنها بسته باشیم.

در تحلیل فنی به دنبال پیدا کردن میکسر بتن مورد نیاز خود هستیم. شاید میکسر بتن تولید شده از برند مطرح قابلیت‌های بالایی داشته باشد؛ اما ممکن است نتواند سطح کاملی از نیازهای ما را برطرف نماید. حرفه‌ای‌ها در خرید میکسر بتن برطرف شدن نیاز خود را در درجه بالاتری از تهیه یک میکسر بتن با کمپانی خوشنام قرار می‌دهند. نیازی که می‌تواند در نکات زیر خلاصه شده باشد.

در صورت نیاز به خرید محصول ماله پروانه ای می‌توانید با شرکت پارس موتور فعال در زمینه تولید محصولات کامپکتور و میکسر بتن تماس بگیرید.

  • میکسر بتن مرغوب باید در ظرفیت‌های استاندارد طراحی شده باشد. ظرفیت‌های ۱۲۰، ۲۵۰، ۴۰۰، ۷۵۰ و ۱۰۰۰ کیلوگرمی حجم‌های استاندارد دیگ در طراحی عموم میکسر بتن ها هستند. از آنجا که پیمانه زنی بتن جریانی کاملاً علمی و فرمول بندی شده است، در نظر داشتن حجم استاندارد دیگ در میکسر بتن حائز اهمیت است. لذا هرگز میکسر بتنی که ظرفیتی غیر استاندارد دارد را خریداری نکنید. حتی اگر نام و نشان معتبری را یدک می‌کشد. البته غالباً این ظرفیت‌های خاص برای تامین نیازهای خاصی طراحی می‌شوند.
  • جنس و ضخامت ورق فولادین به کار رفته در دیگ میکسر بتن از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از ورق‌های فولادین با متریال آهن ضد سایش با قابلیت کامل در مقابل زنگ زدگی ملاک جدی در انتخاب شما است. در عین حال لازم است تا ضخامت ورق دیگ را چک کنید. ورق‌ها با ضخامت کم به سرعت فرسوده می‌شوند. البته برخی از سازندگان دیگ را با کمک دو نوع ورق در ضخامت‌های گوناگون می‌سازند. بخش بالایی با ضخامت کمتر و بخش زیرین با ضخامت بالاتری طراحی می‌شود. این یک الگوی مهندسی شده برای کاهش وزن و قیمت میکسر بتن است و ساخت آن دلیل اشکال در طراحی نیست.
  • شاسی در بتونیر خریداری شده شما باید از استحکام بالایی برخوردار باشد. بسیاری در هنگام ارزیابی میکسر بتن کیفیت ساخت شاسی را جدی نمی‌گیرند. در حالیکه تمام بخش‌های موتوری و گردان دستگاه بر همین شاسی سوار است. شاسی مرغوب از اتصال قوطی‌های فولادین ساخته می‌شود و در آن تمامی اتصالات جوش و پیچی شده در بهترین حالت ممکن هستند. تولید کننده بتونیر باید حساسیت کافی در ساخت شاسی کاملا مستحکم را داشته باشد.
  • طرح انتقال قدرت از جمله مهمترین فاکتورها در تهیه میکسر بتن می‌باشد. اصولاً انواع میکسر بتن را در سه الگوی دنده زیر، دنده دور کمر و رولیک لاستیک فشرده طراحی می‌‌کنند. غالباً میکسر بتن های کوچک جثه را با طرح انتقال قدرت دنده زیر دیگ طراحی می‌کنند و نمونه‌های بزرگ جثه با طرح رولیک لاستیک فشرده طراحی می‌شوند. مدل‌های بتونیر دنده دور کمر از نمونه‌های بسیار متداول هستند که غالباً در طراحی میکسر بتن‌ها با ظرفیت‌های متوسط کارایی دارند. هر کدام از این ایده‌ها برای طرح ساخت میکسر بتن در نهایت قرار است برای تکمیل عملیاتی خاص مورد استفاده قرار بگیرند. لذا نگرش کاربردی کاملا اختصاصی دارند. برای همین است که در مقدمات امر به جهت خرید میکسر بتن باید کاملا هوشیار باشید و مدل‌ها با الگوهای مناسب که قابلیت کافی در تامین نیازهای شما را دارند، انتخاب کنید. در عین حال تولید کننده بتونیر به خوبی می‌داند که برای هر ظرفیت از چه طرح انتقال قدرت استفاده کند.
  • دقت به نوع مولد نیز از دیگر نکات کلیدی برای انتخاب یک میکسر بتن مناسب است. برای انواع میکسر بتن از موتورهای برقی، بنزینی و دیزلی استفاده می‌شود. موتورهای برقی کم توان هستند و غالباً در طرح ساخت میکسر بتن های کوچک جثه کارایی دارند. از الکتروموتورهای تکفاز برای ساختن میکسر بتن های ۲۵۰ لیتری و از مدل‌های سه فاز برای تکمیل میکسر بتن های ۴۰۰ و گاهاً ۷۵۰ لیتری استفاده می‌شود. در عین حال وقتی پای استفاده از موتورهای بنزینی و دیزلی در میان است، می‌توانیم به قدرت‌های بالاتری برای گردش دیگ بیاندیشیم. زیرا این موتورها به مراتب از نمونه‌های برقی قدرتمندتر هستند. تولید کننده بتونیر اگر همت کافی در ساخت ماشینی توانمند داشته باشد این معیارها را جدی می‌گیرد.

اما وقتی پای انتخاب از میان بهترین تولیدکنندگان در میان است، باید دقت کنید که ماشین ساز مورد نظر ما از چه برندهایی برای گنجاندن موتور در دستگاه استفاده می‌کند. ماشین سازها قابلیت طراحی و تولید موتورها را ندارند؛ آنها موتورهای الکتریکی و یا بنزینی و دیزلی را از سطح بازار خریداری کرده تا به شکل حساب شده بر دستگاه خود سوار کنند.

اینکه ماشین ساز مورد نظر ما از چه نوع موتوری، تحت طراحی چه برندی برای تکمیل میکسر بتن انتخابی ما استفاده کرده است، جنبه‌های نهایی و البته کلیدی در طرح ساخت میکسر بتن را آشکار می‌کند. همیشه به یاد داشته باشید که بهترین میکسر بتن ها باید از بهترین مولدها استفاده کنند. یک موتور با کیفیت ساخت نامطلوب عملاً تمام ماهیت اجرایی دستگاه میکسر بتن را تهدید می‌کند.

شرکت پارس موتور تولید کننده انواع محصولات باکت بتن ریزی می‌باشد. در صورت نیاز به ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

میکسر بتن

 

ماشین سیمان یا میکسر سیمان

بهترین میکسرهای سیمان برای پروژه های بتن شما چیست؟ از جمله وسیله هایی که هم اکنون در صنعت ساختمان سازی مورد بهره گیری واقع می‌شود و به دلیل خصوصیات و مزایایی که دارد، به شدّت مورد توجه واقع شده است، میکسرهای سیمان یا بتن و یا همان بتونیر می‌باشد.

میکسر سیمان از جمله دستگاه هایی میباشد که به شما تحت عنوان کارگر کمک خواهد کرد تا در مدّت زمانی کوتاه بتوانید حجمی گسترده از ملات ها را تهیه کرده و از وجود آنها ضمن صنعت ساخت و ساز ســاختمانی به خوبی و به درستی بهـــره گیرید. از این جهت در صورتی که میکسر سیمان در دسترس شما نباشد، کار شما تحت عنوان یک کارگر بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد گشت.

به همین دلیل است که در راستای سرعت بخشیدن به کارها و سهولت در کار کارگران هم اکنون از بتونیر استفاده میگردد تا بدین اساس بتوان ملات را در راستای ساخت و ساز ساختمانی تولید نموده و از وجود آن به جهت ساختمان سازی نهایت استفاده را به عمل آورد.

حال ممکن است این سؤال ذهن شما را مغشوش سازد که بهترین میکسرهای سیمان برای پروژه های بتن شما کدام است؟ حال بهتر است ما شما را با انواع میکسرهای سیمان به خوبی آشنا سازیم.

بهترین میکسرهای سیمان برای پروژه های بتن شما-وبسایت پارس موتور

اقسام گوناگون مدل های میکسر سیمان

گونه های مختلفی از میکسر سیمان در اندازه های متنوعی به چَشم میخورد که شما عزیزان میتوانید بنا بر نیاز خود هر یک از آنها را که مایل هستید انتخاب نموده و خریداری کنید. مِن جمله این مدل ها و نیز اندازه های میکسر سیمان ما میتوانیم به موارد ذیل اشاره نماییم؛

  • بتونیر 120 لیتری
  • بتونیر 250 لیتری
  • بتونیر 350 لیتری
  • بتونیر 400 لیتری
  • بتونیر 500 لیتری
  • بتونیر 750 لیتری
  • بتونیر 1000 لیتری

همان طور که شما عزیزان مشاهده نمودید، هر یک از موارد نام برده شده در اندازه های متنوعی قسم بندی میشوند. از این جهت یکی از روش های قسم بندی میکسرهای سیمان بنا بر اندازه و ابعاد آن میباشد که آن نیز از 120 الی 1000 متغیر است.

ولیکن از دیگر روش های قسم بندی بتونیرها بنا بر گونه موتوری است که بر روی آنها به کار گرفته شده است. بدین صورت که میکسر سیمان با موتور برقی یعنی بتونیر برقی، دیزل و بنزینی طبقه بندی میشوند. هر یک از موارد یاد شده حاوی کیفیت و کارایی خاص خود میباشند و در مصارف مختلفی مورد بهره گیری کارکنان ساخت و ساز ساختمانی قرار میگیرند.

از این جهت بتونیر را میتوان با اکتفاء به روش های گوناگون و بنابر پارامترهای متنوعی طبقه بندی نمود. پس به هنگامی که شما به دنبال تهیه بهترین بتونیر میباشید، باید به کلّیه ی فاکتورهای لازم به خوبی توجه نمایید. از سویی لازم است به جنس ورق آهن استفاده شده در میکسرهای سیمان نیز توجه کنید تا بهترین انتخاب را برای خود رقم زنید.

اقسام گوناگون مدل های میکسر سیمان-وبسایت پارس موتور

بهترین ماشین سیمان یا میکسر سیمان

بهترین میکسر سیمان برای پروژه های بتن شما با بیان مطالبی که پیش از این ذکر نمودیم، در صورتی که در صدد تهیه میکسرهای سیمان میباشید، باید به طور حتم یک سری فاکتور را مدّ نظر خود قرار دهید. علاوه بر آن به این نکته نیز توجه کنید که تهیه بهترین میکسرهای سیمان ابتدا به نیاز شما بستگی خواهد داشت.

بدین صورت که، اگر شما بیشتر پروژه های سنگین را قبول میکنید، یک میکسر دویست الی سیصد، چهارصد لیتری پاسخ گوی نیاز شما نخواهد بود. بنابراین شما ملزم میباشید یک میکسر سیمان هفتصد و پنجاه لیتری به بالا را برای خود تهیه نمایید. به این هنگام خواهد بود که ضمن پروژه های عظیم شما میتوانید با اطمینان خاطر به خوبی از آن بهره گیرید.

حال آنکه امکان دارد شما کمتر ضمن پروژه های سنگین کار نمایید. به گونه ای که مایل باشید بیشتر در پروژه های متوسط و سبک به کار خود ادامه دهید. بدین هنگام است که مسلماً میکسرهای بالای هفتصد و پنجاه لیتری تحت عنوان بهترین مدل میکسرها برای شما تلقّی نخواهد شد. به همین دلیل است که انتخاب بهترین مدل میکسرهای سیمان تنها و تنها به نیاز شما وابسته خواهد بود.

ولیکن به گونه ای کلّی با در نظر انگاشتن کلّیه ی این موضوعات میتوان بتونیر 250 لیتری را تحت عنوان از جمله بهترین مدل‌های میکسر سیمان در نظر انگاشت. حال آن که ما آن را میتوانیم در موارد زیر خلاصه کنیم:

  • جامعیت در بهره گیری.
  • قابلیت جا به جایی و حمل آسان
  • قیمت مقرون به صرفه و مناسب
  • بهره مندی در دو گونه ی دو چرخ

 

بهترین میکسرهای سیمان برای پروژه های بتن شما-وبسایت پارس موتور

جمع‌بندی

بتونیر یکی از تجهیزات ساختمانی محسوب می‌شود که برای تهیه میزان زیادی بتن در کمترین زمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از همین‌رو انتخاب میکسر بتن مناسب برای پروژه شما تاثیر بسیار زیادی در کیفیت ساختمان خواهد داشت. به‌طور کلی در هنگام خرید یک بتونیر باید به یک سری نکات مهم از جمله نوع موتور، ظرفیت، کیفیت ساخت، قابلیت حمل و … اهمیت داد. کارشناسان این حوزه نیز می‌توانند از طریق معرفی بهترین میکسر های بتن شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول

  • میکسر بتن با موتور برقی بهتر است یا موتور بنزینی؟

با توجه‌به دشواری دسترسی به برق و قدرت کمتر بتونیر برقی، در بیشتر پروژه‌های ساختمانی از مدل بنزینی استفاده می‌شود.

  • در هنگام معرفی بهترین میکسر های بتن باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای معرفی ماشین سیمان مناسب باید به یک سری نکات مهم از جمله ظرفیت، قابل حمل بودن، قیمت دستگاه و … توجه کنید.

میکسر بتن مرغوب در چه ظرفیت های استانداردی طراحی می شود؟

ظرفیت ‌های ۱۲۰، ۲۵۰، ۴۰۰، ۷۵۰ و 1000 کیلوگرمی حجم های استاندارد در طراحی عموم میکسر بتن ها هستند. برای اطلاعات بیشتر در باره میکسر بتن با ما همراه باشید.

برای میکسر بتن از چه موتور برقی استفاده می شود؟

از موتورهای برقی بنزینی و دیزلی استفاده می شود. برای خواندن ادامه توضیحات با سایت پارس موتور همراه باشید.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید