ظرفیت بالابر ساختمانی

حداکثر بار قابل حمل با بالابر تک فاز چقدر است؟
فهرست مطالب
4
(3)

حداکثر بار قابل حمل با بالابر تک فاز چقدر است؟

بالابر ساختمانی دارای اقسام گوناگونی می‌باشد. ما ضمن این یادداشت کوشش می‌کنیم تا اقسام مختلف را بررسی نموده و پس از آن تا حد امکان جزئیات گوناگون هر مدل را وارسی نماییم. مبنای وارسی ما گنجایش بالابر ساختمانی است و به همین علّت در روند مطلب خود بر همین موضوع تأکید بیشتری خواهیم نمود. با ما همراه باشید تا با حداکثر بار قابل حمل با بالابر تک فاز بیشتر آشنا شوید.

حداکثر بار قابل حمل با بالابر تک فاز چقدر است؟ -وبسایت پارس موتور

ظرفیت بالابر ساختمانی

دسته بندی بر اساس موتور بالابر ساختمانی

یکی از قسم بندی‌های بسیار رایج در این حیطه، دسته بندی بر اساس گونه برق ورودی به موتور بالابر می‌باشد. همان گونه که شما نیز بر این موضوع آگاه هستید، بالابر ساختمانی از موتور الکتریکی بهره گرفته و بر همین اساس یعنی برق ورودی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین علّت، بالابرها به دو دسته متداول تقسیم میگردند:

  • بالابرهای ساختمانی تک فاز
  • بالابرهای ساختمانی سه فاز

در ادامه بهتر است به برخی از مهم ترین ویژگی‌های هر دو مدل اشاره داریم. پس از آن برای شما بیان خواهیم کرد که تفاوت دو مورد نام برده شده در ظرفیت بار ناشی از چه نکاتی می‌باشد!

بالابرهای ساختمانی تک فاز

مقصود ما از پسوند تک فاز در این گونه برق ورودی به موتور آن است که تک فاز می‌باشد. ولیکن برق تک فاز یعنی چه؟ و با سه فاز دارای چه تفاوت‌هایی می‌باشد؟ برق تک فاز به عبارتی همان برق متناوب معمولی می‌باشد که ضمن منزل‌ها به گونه طبیعی وجود دارد و از سویی به وسیله ابزارهای گوناگون الکتریکی و الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقدار ولتاژ این برق در کشور ما ایران برابر با 220 ولت می‌باشد. این برق با دو عدد سیم تأمین می‌گردد و همین موضوع دست مایه اسم گذاری آن گردیده است. این سیم‌ها حاوی یک فاز و یک نول است. حال آن که برق تک فاز مناسب در راستای استفاده در مصارف منازل است و به همین دلیل ضمن واحدهای مسکونی مورد بهره گیری واقع می‌شود.

بالابرهای ساختمانی که موتور آنها از برق های تک فاز بهره می‌گیرند، بالابر ساختمانی تک فاز به خود نام می‌گیرند. بیشتر بالابرهای ساختمانی تک فاز حاوی حداکثر قدرت سه اسب بخار می‌باشند.

بالابرهای ساختمانی تک فاز-وبسایت پارس موتور

ظرفیت بالابر ساختمانی

بالابر ساختمانی سه فاز

حداکثر بار قابل حمل با بالابر تک فاز چقدر است؟ در این گونه برخلاف مدل یاد شده، از برق سه فاز به منظور تغذیه موتور الکتریکی بهره گرفته می‌شود. برق سه فاز با چهار عدد رشته سیم منتقل گردیده و حاوی سه رشته فاز و یک رشته نول می‌باشد. به همین دلیل می‌توان چنین بیان نمود که امکان فراهم ساختن ولتاژ بیشتر و آمپراژ بیشتر را شامل می‌شود.

از سویی ورود جریان بیشتر به موتور بالابر ساختمانی منجر می‌گردد تا توان خروجی موتور به مراتب بیشتر گردد. نکته حائز اهمیت در مورد این گونه از بالابر آن است که به کار گرفتن و استفاده از آن در پروژه‌های ساختمانی با بعضی مخاطرات همراه می‌گردد.

بالابر ساختمانی سه فاز-وبسایت پارس موتور

ظرفیت بالابر ساختمانی

حال بالابر ساختمانی تک فاز بهتر است یا بالابر ساختمانی سه فاز؟

خب ممکن است بعد از مطالعه مطلب فوق آنچه که ذهن شما را به خود مغشوش کرده باشد، همین موضوع باشد. ما پیش از تشریح کردن این موضوع بهتر است باری دیگر تکرار نماییم که در خرید هر محصولی پیش از هر گونه امری در ابتدا نیاز خود را در نظر بگیرید.

از سویی دیگر باید به این سؤال پاسخ داده شود که آیا شما مشغول به انجام رسانیدن پروژه‌های انبوه ساختمانی هستید و یا خیر؟!

پس از پاسخ دادن به سؤالات مطرح شده با بیان مطلب زیر ما سعی می‌کنیم انتخاب را برای شما سهل تر و آسان تر سازیم.

اصلی ترین تفاوت موجود در میان این دو بالابر در توان خروجی است. به مراتب نوع تک فاز بالابر ضعیف تر از نوع سه فاز آن می‌باشد. اغلب ظرفیت تعریف شده برای بالابر ساختمانی تک فاز دویست و پنجاه کیلو الی سیصد و پنجاه کیلو می‌باشد. حال آن که بالابر سه فاز ظرفیت بیشتری را شامل می‌شود. این گونه از بالابرها شامل ظرفیت سیصد و پنجاه کیلو الی ششصد و پنجاه، هفتصد و پنجاه و حتی گاهاً هزار کیلو گرمی یعنی برابر با یک تن است. پس شما بهتر است با توجه به نیاز خود نوع تک فاز با سه فاز بالابر ساختمانی را انتخاب نمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید