نقشه ساخت بالابر ساختمانی

طراحی بالابر ساختمانی
فهرست مطالب
1
(1)

چگونگی طراحی و ساخت بالابر ساختمانی

طراحی و ساخت بالابر ساختمانی: برنامه ریزی آسانسور بخش حیاتی بسیاری از پروژه های ساختمانی است، اما معمولاً در خط مقدم ذهن توسعه دهندگان یا معماران نیست. بالابرها وجه اشتراکی با دیگر فناوری های حیاتی اما غیرقابل چشم پوشی در زندگی ما دارند: ما آنها را بدیهی می دانیم. اما، درست مانند اینترنت یا آب گرم خانه شما،وقتی آسانسورها به درستی کار نمی کنند، ما به سرعت اذیت می شویم.

از آنجایی که آسانسورها بیشتر ناجی ساختمان ها هستند و معمولا در زمان طراحی آسانسور مورد تشویق قرار نخواهید گرفت. با این حال، مهم است که به فرآیند طراحی با دقت نزدیک شوید تا همه عناصر ساختمان مانند یک تیم خوب با هم کار کنند.

بالابر هیدرولیکی ماشینی هست که برای حمل  افراد و یا بار از آن استفاده می‌کنیم این بالا بربا جرثقیل لیفتراک و آسانسور تفاوت دارد .بالابر هیدرولیکی انواع مکانیزم ها و کاربردهای مختلفی دارد

دسته بندی بالابر ها بر اساس حرکت آنها

بالابرهای ثابت: این بالابر ساختمانی بیشتر برای جابجایی بار در محل های مختلف کاربرد دارد و از آن بیشتر برای بالابر های پارکینگی خودرو بر، بالابر هیدرولیک صنعتی در کارخانه ها و انبارها برای جابجایی مواد اولیه و یا کالا از آن استفاده می شود بالابرهای ثابت هیدرولیکی شامل بالابر آکاردئونی ،بالابر باجک عمودی، بالابر مفصلی،بالابر های زنجیری و یا ترکیبی از آنها باشد.

بالابر های متحرک و سیار

دسته بندی بالابر ها بر اساس حرکت آنها -وبسایت پارس موتور

برای نصب تجهیزات و کارهای خدماتی که نیاز به ارتفاع دارند طراحی شده است این بالابر به‌خاطر چرخی که در زیر آن دارد به راحتی جابجا میشود و ایمنی بالا به کاربران داده میشود  و با استفاده از این بالابرها میتوانیم برای نصب تعمیرات رنگ آمیزی استفاده کنیم .

چرا ایجاد پلان آسانسور سخت است؟

به زبان عامیانه برای طراحی آسانسور باید به ریزه کاری آن توجه کردو طراحی آسانسور با توجه به اندازه و نوع ساختمان ها متفاوت است . یک بیمارستان ممکن است به آسانسورهای مجزا برای بیماران و کارکنان تسهیلات نیاز داشته باشد. آسانسورهای کشتی‌های کروز باید بتوانند در برابر سقوط و غلتیدن کشتی ناشی از آب و هوای بد مقاومت کنند. و به همین ترتیب پیش می رود; هر ساختمان دارای چالش هایی است که آسانسور باید بر آنها غلبه کند.

مزایای درست کردن آن چیست؟

یک پلان آسانسور خوب به یک ساختمان کمک می کند تا کارآمد و ایمن کار کند. آسانسورهایی که به خوبی طراحی شده اند نیز ظاهر و احساس کلی یک فضا را تکمیل می کنند. این بدان معناست که مسافران هنگام حرکت در ساختمان و استفاده از آسانسور از یک تجربه بدون درز لذت می برند.

اگرآسانسور به درستی ساخته نشود میتواند هزینه بسیار زیادی را به سازنده وارد نماید. طبیعی است که پروژه ها دچار مشکل شوند، اما با پیروی از این نکات می توانید از شکست های بزرگ جلوگیری کنید و خود را در مسیر موفقیت قرار دهید.

زود شروع کنید

Planner مفهوم یادآوری مدیریت سازمان Calendar Planner مفهوم یادآوری مدیریت سازمان

در هنگام طراحی آسانسور باید دقت داشته باشیم که نمیتوانیم دقیقه 90 آن را انجام دهیم . طراحی ساختمان بر آسانسور تاثیر می گذارد و بالعکس. به عنوان مثال، هتل ماریوت مارکیز نیویورک دارای یک آتریوم تماشایی است که در اطراف یک بانک دایره ای متشکل از 16 آسانسور طراحی شده است. در اینجا پلان آسانسور، به معنایواقعی کلمه، مرکزی برای طراحی کلی ساختمان است.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که کل فرآیند از نهایی شدن طراحی تا نصب می تواند طولانی باشد. و همیشه این احتمال وجود دارد که مشتری شما نظر خود را در مورد چیزی در طراحی تغییر دهد. اگر زود شروع کنید، زمان خواهید داشت تا با حداقل استرس، اصلاحات را انجام دهید تا کار دقیق تری را تحویل دهید .

نکته 1 زود شروع کنید-وبسایت پارس موتور

نحوه استفاده از ساختمان را درک کنید

طراحی و ساخت بالابر ساختمانی: طراحی خوب بالابر مبتنی بر درک کامل نحوه استفاده از ساختمان است. این به معنای بررسی دقیق و انجام مکالمات دقیق با مشتری است. آنها احتمالاً از همه عوامل مؤثر بر آسانسور و تعداد تصمیماتی که باید گرفته شوند آگاه نیستند. این وظیفه شماست که سؤالات درست بپرسید و از غافلگیری های بد اجتناب کنید.تا از خسارات احتمالی بعد از ساخت آسانسور جلوکیری کنیم .

تجزیه و تحلیل ترافیک

تجزیه و تحلیل ترافیک شامل مدل سازی حرکت مورد انتظار مسافر تا حد امکان دقیق است تا عملکرد آسانسور مورد نیاز (از جمله ظرفیت جابجایی و زمان انتظار) به درستی مورد قضاوت قرار گیرد.

برای خروجی یک کار ایده آل پس بهتر است که تمامی نکات بالا را رعایت کنیم تا یک بالابر ایده آل ساخته شود تا هم هزینه کمتری داشته باشیم و هم آسانسور دارای قابلیت و ظرفیت خواسته شده را داشته باشیم

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید