ماله پروانه ای با ابعاد مختلف

ماله موتوری
فهرست مطالب
0
(0)

هنگامی که استارت یک پروژه ساختمان سازی کلید میخورد اولین کاری که مهندس معمار آن پروژه باید بکند تامین ابزارآلات صنعتی ای است که برای کار نیاز است.ماله پروانه ای یکی از ضروری ترینِ این ابزارآلات است و ما در ادامه قصد داریم برای شما شرح دهیم ماله پروانه ای با ابعاد مختلف برای چه کاری مناسب هستند.

انواع ماله پروانه ای با ابعاد مختلف

بهتر است اطلاعات مختصری راجب ماله پروانه ای کسب کنیم تا بتوانیم یک انتخاب مناسب داشته باشیم.به طور کلی کاربرد ماله پروانه ای جهت صاف کردن و صیقلی کردن سطح بتن ریزی شده و حذف لبه های باقی مانده پس از شمشه زنی است و از آن برای کف پارکینگ ها،پاساژها، برج ها و … استفاده میشود.

این دستگاه میتواند با متراکم سازی و فشرده کردن سطح بتن ریزی شده و حذف ترک های موجود در آن هم ایمنی سطح را بالاتر ببرد و هم به آن زیبایی ببخشد پس میتوان جزو ابزارآلات پرکاربرد در ساختمان سازی از آن نام برد.اما همین ابزار صنعتی دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

ماله پروانه ای با ابعاد مختلف برای چه کاری مناسبند؟-وبسایت پارس موتور

ماله پروانه ای از نظر موتور

  1. ماله پروانه ای دستی:نوع عملکرد این مدل از ابزار به این صورت است که از طریق دسته ای که به شاسی دستگاه وصل شده و توسط یک فرد باید هدایت شود و کار صیقل دادن را انجام دهد.
  2. ماله پروانه ای دارای سرنشین:برای کار با این ابزار باید یک نفر در محلی که برای سرنشین تعبیه شده بنشیند و از طریق اهرم های موجود عمل هدایت را انجام دهد‌.کار با این مدل از ماله پروانه ای اکثرا در مناطق بزرگ تر توصیه میشود و البته از سهولت و سرعت بیشتری نیز برخوردار است.

ماله پروانه ای از نظر سوخت مصرفی

  1. ماله پروانه ای دیزلی:ماله پروانه ای دیزلی برای حرکت و شروع به فعالیت نیازمند سوخت گازوییل است و باید سوخت آن را تامین کرد
  2. ماله پروانه ای بنزینی:همانطور که از اسم آن پیداست این ماله پروانه ای برای حرکت نیازمند سوخت بنزین است و جز رایج ترین انواع ماله پروانه ای میباشد زیرا سوخت آن به راحتی تامین میشود.
  3. ماله پروانه ای برقی:نوع سوم از ماله پروانه ای نوع برقی آن است و دارای فاکتور هایی چون مصرف برق و … میباشد و باید هنگام خرید به آن توجه کرد

ماله پروانه ای از نظر ابعاد

به طور کلی ماله پروانه ای از نظر ابعاد پروانه ی آن به چهار مدل ۶۰ سانتی متری،۷۵ سانتی متری،۹۰ سانتی متری و ۱۲۰ سانتی متری تقسیم میشود که هرکدام برای فضا و محیط خاصی استفاده میشود.اما ممکن است این سوال پیش بیاید که ماله پروانه ای با ابعاد مختلف برای چه کاری مناسبند و در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

ماله پروانه ای ۶۰ سانتی متری:

اکثرا از ماله پروانه ای شصت سانتی بخاطر محدود بودن و کوچک بودن قطر پروانه ی آن در فضاهای کوچک مانند راهرو و یا برای لبه های سطح استفاده میشود تا بتوان از طریق آن سطح تمیز و بدون نقصی داشته باشیم

ماله پروانه ای ۷۵ سانتی متری:

نوع دوم از انواع ماله پروانه ای،ماله پروانه ای ۷۵ سانتی متری است که در اغلب اوقات در فضاهایی با متراژ کمتر از ۳۰۰ متر مربع کاربرد دارد و میتوان از طریق آن کل فضا را پوشش دهی کرد.ب

ماله پروانه ای ۹۰ سانتی متری:

از رایج ترین انواع ماله پروانه از نظر ابعاد پروانه ی آن بین معماران و ساختمان سازان،ماله پروانه ای ۹۰ سانتی متری است که هم از ابعاد مناسبی برخوردار است و میتوان از طریق آن مانور های بسیار داد و هم اینکه وزن مناسبی نیز دارد و میتوان به راحتی آن را حمل کرد و به جای جای ساختمان انتقال داد و البته راهبری آسانی نیز دارد و کار هدایت آن برای نفربر راحت تر است.این سایز از ماله پروانه ای جزو پرفروش ترین انواع ماله پروانه ای است و میتوان گفت مورد استقبال بسیاری نیز قرار گرفته است.

ماله پروانه ای ۱۲۰ سانتی متری:

آخرین نوع از ماله پروانه ای از لحاظ ابعاد نیز به ماله پروانه ۱۲۰ سانتی متری اختصاص دارد که میتوان گفت در فضاهای بزرگ و کف های وسیع کاربرد دارد.این نوع از ماله پروانه ای میتواند با قطر وسیع پروانه ای که داراست به پروژه سرعت بسیاری ببخشید و هم سهولت بسیار زیادی را برای کارگران فراهم کند.اگر توجه کنیم هنگام ساخت و ساز فضاهایی همچون پاساژ یا سینما این مدل از ماله پروانه ای را برای صاف کردن سطح بتن استفاده میکنند.موتور این ماله ماله پروانه ای ۱۳ اسب بخار است و ظرفیت باک آن نیز ۵/۶ لیتر است و جنس تیغه های آن نیز در اکثرا مواقع از استیل مقاوم یا فولاد ضد زنگ است تا بتواند عمر بیشتری داشته باشد و خریدی به صرفه نیز برای مهندس معمار به حساب آید. برای اطلاع از قیمت ماله پروانه ای و همچنین خرید ماله پروانه ای با شماره های مندرج در سایت پارس موتور در تماس باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید