مزایای استفاده از بتونیر

بتونیر یا میکسر بتن
فهرست مطالب
0
(0)

مزایای استفاده از بتونیر چیست؟ یکی از جدیدترین و بروز ترین وسیله ها در تولید بتن میکسر بتن با بتونیر می‌باشد. این دستگاه قابلیت این را دارد که به اندازه مصرف روزانه و بیشتر در مقیاس های مختلف، بتن تولید نماید که این مسئله موجب سرعت و پیشرفت کار، و صرفه جویی در وقت و هزینه میگردد.

مزایای استفاده از بتونیر -وبسایت پارس موتور

مزایای استفاده از بتونیر

    • صرفه جویی کردن در نیرو کار انسانی:

البته که تعداد بسیار بیشتری بتن توسط دستگاه های میکسر تولید میگردد نسبت به تولید بتن به روش دستی، بکارگیری این دستگاه به نفع کارفرما تمام میشود زیرا ؛ با کاهش نیروی انسانی ، هزینه های او بسیار کاهش پیدا کند .

 بیشتر بخوانید:  قیمت بالابر ساختمانی

  • سرعت در عملکرد در مرحله ترکیب و تهیه بتن :

سرعت بالا و پیشگیری کردن از اتلاف زمان ، که از نظر اقتصادی بسیار به صرفه میشود .

  • کیفیت بهتر :

طبیعتا بتن وقتی توسط دستگاه تولید میگردد و مواد تشکیل دهنده اش توسط دستگاه مخلوط میگردد کیفیت مطلوب تری نسبت به ساخت دستی آن دارد . البته باید برای رسیدن به این کیفیت بتن های تولیدی توسط دستگاه موارد بسیاری را رعایت و مورد توجه قرار داد . برای مثال به زمان ورود مواد به دستگاه خلاصه توجه ویژه ای نمایید ، و نیز میزان موادی که قرار است با یکدیگر ترکیب گردد بسیار حائز اهمیت میباشد .

  • ظرفیت مشخص :

هر دستگاه دارای ظرفیت مشخصی برای ریختن مواد اولیه در آن میباشد البته که شما میتوانید از ۷۵ درصد حجم در دستگاهی استفاده نمایید .

  • تنوع داشتن در سایز :

این میکسر ها در اندازه هایی متعدد تولید می گردند . بسته به ابعاد ترکیب بتن و نیاز به مقادیر مختلف کاربر این دستگاه ها تفاوت دارد . این مسئله موجب میگردد که مواد به هدر نرود . به این صورت که در پروژه های بزرگتر از دستگاه های بزرگتری استفاده میگردد و از طرف دیگر در پروژه های کوچک همچون ساختمان ساز از دستگاه های کوچکتر استفاده میشود.

  • استفاده از سوخت های متعدد برای شروع بکار کردن دستگاه :

این دستگاه ها با یا سوخت های مختلف در انواع برقی ، بنزینی و دیزلی تولید شده اند و شرایط استفاده را برای ما از دستگاه در هر جایی آسان کرده است.

 استفاده از سوخت های متعدد برای شروع بکار کردن دستگاه -وبسایت پارس موتور

 چه مواردی را در زمان استفاده کردن از دستگاه بتونیر باید رعایت کنیم

  • بتن را با دقت ریخته شود :

بتنی که آماده شده را نسبت به نوع بتونیر ، با دقت فراوان مستقیما روی سطح و یا داخل فرغان بریزید . مطلوب تر میباشد که در اجرای این روند دز دونفر دیگر برای یاری رساندن استفاده گردد . از اینکه با سرعت بتن را از برکت بتونیر تخلیه نمایید به شدت خودداری کنید زیرا کنترل میکسر از دستتان درمیرود .

  • مواد بتن را به درستی مخلوط نمایید :

یکی از موارد که موجب خراب شدن بتن و عدم استفاده آسان از آن میگردد ، این است که بتن زیاد خشک و یا زیاد مرطوب باشد . سعی کنید در این روند به میزان آبی که وارد دستگاه میکنید توجه نمایید ؛ تا مواد حالت خمیری پیدا کند .

  • بتونیر آماده گردد :

قبل از هر اقدامی اطمینان حاصل کنید که دستگاه روی یک سطح صاف و نزدیک به منبع برق است . زمانی که میکسر به برق متصل گردید مقدار معین و مناسب آب و سیمان وارد باکت دستگاه کنید . همانطور که گفتیم مواد را نسبت به ظرفیت دستگاه درون میکسر بریزید زیرا ریختن مواد در حجم بالا موجب خراب شدن بتن میگردد .

  • اقدامات احتیاطی را فراموش نکنید

همیشه زمان کار کردن با میکسر از لباس ، عینک ، کفش و کلاه ایمنی استفاده نمایید . دقت داشته باشید هیچوقت دست خود را درون باکت میکسر در هنگام چرخیدن نکنید . مورد دیگر اینکه با قرار دادن علائم و موانعی مردم را مطلع سازید که در این منطقه دستگاه بتونیر در حال کار کردن میباشد و بهتر از در جایی روشن و با نور خوب به این خود را انجام دهید .

آیا برای تولید بتن حتما باید از میکسر بتن استفاده گردد

زمانی که با عدم وجود میکسر بتن روبه شویم باید بتن ها را به شیوه دستی آماده و تولید نماییم . گاهی در این روند مواد بتن یا کمتر یا بیشتر از حد مخلوط میگردد . مخلوط کردن بتن از قسمت های مهم در این روند بشمار میرود زیرا مخلوط شدن مواد بتن از مهمترین و  حساس ترین مراحل در تولید بتن می باشد.

آیا برای تولید بتن حتما باید از میکسر بتن استفاده گردد -وبسایت پارس موتور

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید