نحوه انتخاب بتونیر

میکسر بتن
فهرست مطالب
0
(0)

نحوه انتخاب بتونیر: بتونیر نوعی از ماشین آلات بشمار میرود که از آن برای مخلوط نمودن و همگن کردن بتن استفاده می‌گردد. بتن ها از مخلوط کردن آب، سیمان و ماسه به  تولید می‌رسند. این که چه میزان از مواد را برای ساخت بتن در بتونیر ترکیب نمایید بسیار حائز اهمیت میباشد، زیرا باید بتنی با کیفیت ومطلوب تولید گردد تا مورد آسیب قرار گرفتنش به حداقل برسد البته از طرف دیگر باید به حجم موادی که قرار است وارد بتونیر شود توجه ویژه ای داشته باشیم . زیرا موجب آسیب رسیدن شدید به بتونیر و کاهش عملکردش خواهد شد . برای مثال اگر در مخلوط شما دانه های سنگین وجود دارد، به شدت توصیه می‌کنیم، که حجم بتونیر را نصف کنید.

بتونیر

بتونیر ها در سایز های متعددی تولید می گردند که بزرگترین نوع آن صنعتی و کامیونی بشمار میرود تا اندازه های کوچکتری که قابل حمل میباشند و در امور منازل و البته اماکن ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بتونیر-وبسایت پارس موتور

حجم و اندازه بتونیر ها

نحوه انتخاب بتونیر: بتونیر های با حجم های مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردند . البته که این بتونیر ها اکثرا در ساخت و ساز ها استفاده میشوند و به کار می آیند ؛ ولی بتونیر های با حجم کم هم نیز برای مخلوط نمودن مصالح و بتن ، برخی مواد شیمیایی ، خوراک چهارپایان و… بکار گرفته می‌شوند. زیرا به سهولت قابل حمل و نقل و جابه جایی میباشد .

این بتونیر ها براساس سوخت مورد نیازشان به ۳ دسته برقی ، دیزلی و بنزینی تقسیم میشوند .

دقت داشته باشید که بنا بر بزرگ بودن حجم مخزن بتونیر، موتورش نیز بزرگتر میشود . قدرت موتوری در بین بتونیر ها متفاوت میباشد یعنی بین ۳ الی ۱۰ اسب بخار متغییر میشود .

حجم و اندازه بتونیر ها-وبسایت پارس موتور

حال با توجه به مواردی که در بالا به آن ها اشاراتی گردید باید طبق نیازمان اقدام به خرید بتونیر نماییم ، حال چه فرآیندی را برای انجام این کار پیش رو بگیریم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم تا وقت و هزینمان نیز به هدر نرود . حال یه مواردی که هنگام خرید یک بتونیر باید در نظر داشته باشیم اشاره میکنیم :

مرحله اول: مشخص کردن حجم بتونیر مرتبط با نیازمان :

نحوه انتخاب بتونیر: اولین موردی که باید در زمان خرید بتونیر مورد توجه قرار دهیم حجم آن بسته به نیازمان می‌باشد. زیرا  میکسر ها از نظر حجمی دارای انواع متعددی هستند که عبارتند از ۱۲۰ ، ۵۰۰ ، ۷۵۰ و ۱۰۰۰ لیتری. پس شما نسبت به حجم کارتان میکسر متناسب را انتخاب و خریداری نمایید . به این مسئله توجه ای نکنید که میکسر های کوچک دارای قیمت پایین تری میباشند زیرا اگر کار شما با حجم بالایی همراه باشد ؛ خرید میکسر بتن های کوچکتر راندمان کار شما را به میزان زیادی کاهش میدهد و کیفیت بتن شما را به شدت پایین می آورد . توجه کنید که شما فقط میتوانید ۷۰ درصد از حجم بتونیر را پر کنید در غیر اینصورت موجب آسیب زدن به موتور دستگاه میشوید .

مرحله دوم: موتور بتونیر انتخابی ما باید دارای چه ویژگی هایی باشد :

انواع بتونیر ها برقی شامل الکتروموتور های ۳ فاز و تک فاز میباشند . که به طور معمول میکسر های ۱۲۰ و ۲۵۰ میلی لیتری تک فاز بوده و قدرت موتوری آن ۳ اسب بخار میباشد . اما در حجم های بالاتر مثل ۵۰۰ ، ۷۵۰ و ۱۰۰۰ لیتری الکتروموتور دستگاه ۳ فاز میشود و طبیعتا  این مسئله موجب افزایش قدرت در دستگاه میگردد .

حال برای شما این سوال تداعی میگردد که یک بتونیر با کیفیت دارای چه نوع موتوری میباشد ؟ دیزلی ، بنزینی و یا برقی ؟

تقریبا روی ۲ سوم از بتونیر ها موتور برقی بسته میشود به جز جاهایی که دسترسی به برق وجود نداشته باشد که در این حالت میکسر بتن های موتور بنزینی پا به میان میگذارند .

مرحله سوم: بتونیر دنده کمر یا دنده ریز؟

در پروسه انتخاب یک بتونیر نوبت به بررسی نوع دنده آن میرسد که در دودسته تقسیم بندی می گردند:

بتونیر دنده کمر:

دنده ها در این نوع بتونیر در دور دیگ قرار میگیرد و دنده ها فشار کمتری را متحمل میشوند اما با صدای زیاد و گاهی مهیب همراه است ؛ اما طول عمر بالاتری دارد .

مرحله سوم ؛ بتونیر دنده کمر یا دنده ریز ؟-وبسایت پارس موتور

یتونیر دنده ریز:

در این نوع بتونیر دنده ها در زیر دیگ قرار داده شده اند و متحمل فشار زیادی می گردند ولی بر خلاف بتونیر دنده کمر صدای آرامی دارد البته قیمتش هم نسبت به آن کمی بالا تر است.

اگر در این زمینه کمی مشورت بگیرید متوجه خواهی شد که نباید میزان صدای دنده ها برایتان حائز اهمیت باشد . شما با انتخاب بتونیر دنده کمر هم هزینه کمتری را پرداخت می نمایید و هم از طول عمر آن مطمئن هستید .

مرحله چهارم: ضخامت ورقه دیگ بتونیر

شما قرار است مواد را برای مخلوط شدن ‌در قسمت دیگ بتونیر بریزید و ورق دور دیگ را مدام درگیر سایش نمایید ؛ پس باید ضخامت این ورق حتما تا ۳ میلی متر باشد وگرنه موجب خرابی و سوراخ شدن آن میگردد . پس حتما این مسئله را مورد توجه قرار دهید .

مرحله پنجم: لاستیک های بتونیر

مرحله پنجم ؛ لاستیک های بتونیر :-وبسایت پارس موتور

بتونیر های کوچک ۲ چرخه و بتونیر های بزرگ ۴ چرخه هستند که همه آن ها دست دوم میباشند و از نوع لاستیک پیکانی هستند . پس در زمان خرید از اطمینان آن ها اطمینان حاصل نمایید اکنون با در نظر گرفتن تمام این موارد میتوانید اقدام به انتخاب بتونیر نمایید .

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید