نحوه کار با دستگاه کاتر اسفالت بر

کاتر آسفالت بر
فهرست مطالب
1
(1)

کار با دستگاه کاتر آسفالت بر

چک کردن بنزین و روغن و یا در دستگاه های دیزلی، چک کردن سوخت دیزل می باشد: قبل از هرکاری در تمام دستگاه های کاتر آسفالت بر که دارای موتورهای دیزلی و بنزینی می باشند، ابتدا لازم است تا از طریق گیج، روغن و مقدار سوخت را چک کنید.

اگر موتور دستگاه کاتر، از نوع بنزینی باشد دقت کنید که حتما مخزن بنزین را پر کرده باشید و در صورتی که موتور دستگاه کاتر شما از نوع دیزلی است، حتما باید گازوئیل مورد نیاز آن را به مقدار لازم تامین کنید.

توجه داشته باشید که در دستگاه های با کیفیت و مرغوب کاتر آسفالت بر، استهلاک کمتری را شاهد خواهیم بود، بنابراین در صورتی که هنگام خرید در انتخاب خود وسواس کافی را نداشته باشید و دقت لازم را به کار نبرید و یک دستگاه کاتر آسفالت بر نا مرغوب نصیبتان شود، کار با آن با وجود استهلاک بالایی که دارد بسیار خسته کننده تر و زمان گیر تر می باشد.

باز کردن پیچ قاب تیغه می باشد: قبل از روشن کردن دستگاه کاتر بتن بر و شروع به کار آن، لازم است تا قاب تیغه را باز کرده و تیغه مخصوصی که جهت برش آسفالت و بتن تعبیه شده است را بین دو واشر قرار دهید، بعد از آن پیچ تیغه را محکم کرده و دوباره محافظ تیغه را سر جایش ببندید.

تست تسمه کاتر آسفالت بر است: در ساختار دستگاه کاتر آسفالت زن، سه عدد تسمه وجود دارد که سمت فولی دستگاه بسته شده است، در سومین قدم برای شروع به کار دستگاه آسفالت بر، باید از سالم بودن این تسمه ها نهایت اطمینان را پیدا کنید.

برای این کار بهتر است از انگشتان دست استفاده کرده و با دست تسمه ها را تست کنید، به این صورت که دو انگشت شصت و سبابه را در دو طرف تسمه قرار داده و میزان شل بودن یا سفت بودن تسمه را چک کنید.

پر کردن مخزن آب دستگاه برش آسفالت: قبل از کار با دستگاه آسفالت بر، باید از پر بودن مخزن آب آن اطمینان حاصل شود تا در حین کار دستگاه آب این مخزن خالی نشود و دستگاه بدون آب کار نکند. برای این منظور، ابتدا شیر مخزن را باز کنید و مطمئن شوید که آب روی تیغه سرازیر می شود و گرفتگی ندارد. در هنگام خرید یک ماشین کاتر آسفالت بر دقت داشته باشید که در برخی از کاتر ها فقط از یک طرف روی تیغه دستگاه آب ریخته می شود که این موضوع سبب پایین آمدن راندمان تیغه شده و پس از گذشت مدت زمانی به دلیل انبساط از یک طرف و انقباض از سمت دیگر، تیغه دچار ترک خوردگی می شود.

نحوه کار با دستگاه کاتر اسفالت بر-وبسایت پارس موتور

از این رو در هنگام خرید دقت داشته باشید که کاتر مورد نظر دارای آبخور دو طرفه است.

برخی از کاترهای موجود در بازار دارای مخزن ظرفیت بالایی هستند (مثلا منبع صد لیتری) که در این صورت شما نیازی به پرکردن مداوم مخزن ندارید و در صورت خالی شدن منبع می توانید تنها با بازکردن شیر بیرونی مخزن، باک آب دستگاه کاتر را پر کنید. همچنین یک خط نشانه و راهنما روی دستگاه و در قسمت جلویی آن وجود دارد که از طریق آن می توانید به راحتی مسیر برش را دنبال کنید و این خط نشان در راستای تیغه قرار گرفته است.

بنابراین قبل از شروع به کار دستگاه و روشن کردن آن خط نشان را در راستای تیغه دستگاه و روی زمین قرار دهید.

نحوه کار با دستگاه کاتر اسفالت بر-وبسایت پارس موتور

تنظیم ارتفاع دستگاه: از فلکه ای که پشت دستگاه و روبروی اپراتور قرار دارد و در جهت تنظیم ارتفاع کاتر آسفالت بر تعبیه شده است، استفاده کرده تا بتوانید میزان عمق برش را تعیین کنید. جهت ایجاد برش هایی با عمق 8 الی 10 سانتی متر باید از تیغه 35 سانتی متری استفاده کرد و برای برش های 15 الی 17 سانتی از تیغه 45 سانتی.

مرحله آخر روشن کردن موتور دستگاه کاتر است:

  • برای این کار ابتدا کلید پاور را زده و سپس شیر بنزین را باز کنید.
  • ساسات ماشین را در حالت باز بگذارید و اهرم گاز را تا نیمه به سمت جلو آورده و هندل را بکشید.
  • برای جلوگیری از خفگی موتور بعد از 5 الی 10 ثانیه ساسات را ببندید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید