ساخت بالابر ساختمانی

خرید بالابر
فهرست مطالب
5
(1)

در این مقاله بنا را بر این گذاشته ایم که چگونگی طراحی و ساخت بالابر ساختمانی را برای شما شرح دهیم اما قبل از آن بهتر است کمی راجب خود این ابزار توضیحاتی بدهیم.بالابر ساختمانی یکی از ابزارآلات بسیار مهم در ساختمان سازی است و از طریق آن میتوان مصالح را جابه جا یا منتقل کرد و باعث خواهد شد پروژه ساخت و ساز برای کارکنان تسهیل شود و ساختمان زودتر تمام شود و به صاحبان تحویل داده شود.

بالابر ساختمانی دارای دو نوع بالابر تک فاز و بالابر سه فاز است که هر کدام دارای ویژگی های مخصوص به خود است. برای اطلاع از قیمت بالابر ساختمانی تک فاز و سه فاز با ما در ارتباط باشید. بالابر ساختمانی دارای اجزای مختلفی است که هرکدام این اجزا تاثیر بسزایی در عملکرد کلی بالابر ساختمانی دارد و باید کار خود را به درستی انجام دهند تا بالابر بتواند بهترین کیفیت خود را داشته باشد.

طراحی و ساخت بالابر ساختمانی

در ادامه این مقاله با چگونگی طراحی و ساخت بالابر ساختمانی آشنا خواهیم شد:

الکترو موتور

اولین و کلیدی ترین اجزای بالابر ساختمانی  الکتروموتور یا به اصطلاح دینام میگویند که به عنوان تامین کننده نیروی محرک بالابر استفاده میشود‌ و نوع آن با توجه به ارتفاع بالابر و ظرفیتی که باید در حمل بار تحمل کند مشخص میشود.

این مسئله به این صورت است که اگر دستگاهی ظرفیت حمل سیصد کیلوگرم بار را داشته باشد باید در طراحی و ساخت موتور آن،از موتور تک فاز و با توان سه اسب بخار استفاده کرد اما در ظرفیت حمل بار پونصد گرم باید توان موتور سه فاز و ۵.۵ اسب بخار باشد.البته گاهی دیده شده است توان اسمی موتور با توان واقعی آن تفاوت چندانی دارد اما اکثرا این مسئله برای مهندسان معمار مشکل ساز نبوده است.

گیربکس

کارکرد کلی گیربکس به دو صورت افزاینده و کاهنده است که طراحی آن نیز باعث میشود مشخص شود جهت نیرو به چه جهتی تغییر دهد.گیربکسی که در طراحی و ساخت بالابر ساختمانی استفاده میشود به دو مورد گیربکس حلزونی یا گیرلکس ۹۰ درجه است که البته توصیه میشود از گیربکس حلزونی در طراحی و ساخت استفاده شود زیرا گیربکس حلزونی دارای زاویه های تند در دنده های گرامویل خود است که باعث میشود گیربکس هنگامی که تحت فشار زیاد بار حمل شده قرار بگیرد خلاص نکند یا به اصطلاح بار را ول نکند و همین مورد است که بیشتر ایمنی بالابر ساختمانی را تامین میکند‌.

چگونگی طراحی و ساخت بالابر ساختمانی-وبسایت پارس موتورکلید

کلید بالابر ساختمانی یا کلید اهرمی یا غلطکی نام هایی است که برای کلیدی که برای کنترل بالابر ساختمانی در طراحی و ساخت آن استفاده میشود و کاربرد دارد.کلید بالابر ساختمانی دارای آمپر های مختلفی است که شامل ۱۶،۲۵،۳۰،۴۰ است و دارای انواع مختلف دستی یا ریموت است که البته در بازار با دو جنس پلاستیکی و آلومینیومی وجود دارد.نوع کارکرد کلید در طراحی و ساخت بالابر ساختمانی در بالابر تک فاز تغییر مسیر جریان سیم پیجی از اصلی به کمکی است و در بالابر های سه فاز نیز باعث تغییر فاز از دو به سه فاز است و در این صورت باعث جهت گرفتن بالابر به چپ یا راست یا باعث توقف آن خواهد شد.در بازار امروز محبوب ترین کلید بالابر که هم دارای قیمت مناسبی باشد و هم کارایی بسیار خوبی نیز داشته باشد ۳۰ آمپر است و جنس آن نیز دو طرفه و به صورت آلومینیومی و پلاستیکی است.

چگونگی طراحی و ساخت بالابر ساختمانی-وبسایت پارس موتورسیم بکسل

یکی دیگر از اجزای اصلی که در طراحی و ساخت بالابر ساختمانی به کار میرود سیم بکسل است که دارای دو نوع نتاب و معمولی و با شماره های مختلف در بازار وجود دارد.گفته میشود برای یک بالابر ساختمانی با ظرفیت سیصد تا پانصد کیلوگرم از هشت سیم بکسل معمولی یا نتاب استفاده میشود اما در بالابر با ظرفیت هفتصد کیلو گرم باید از ده سیم بکسل و آن هم فقط از نوع نتاب استفاده کرد.

در طراحی و ساخت بالابر ساختمانی از قرقره نیز برای قرار گرفتن بکسل داخل آن استفاده میشود و باید اشاره کنیم قرقره جزو مهم ترین اجزای بالابر حساب میشود زیرا قرقره سیم بکسل را داخل خود جای میدهد و اگر نتواند سیم بکسل را به طور کامل نگه دارد و از آن حفاظت کند ممکن است باعث شود سیم بکسل در رود و به پایین بیوفتد و خطرات جانی و مالی بسیاری نیز همراه خود بیاورد.

قرقره ها نیز در طراحی خود دارای استاندارد های مخصوص به خود است به عنوان مثال قرقره های معمولی که دارای عرض سی و پنج متر میباشد میتواند هشت سیم بکسل نتاب را درون خود جای دهد و یا سیم بکسل چهل و پنج متری میتواند هشت سیم بکسل معمولی را درون خود جای دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید