طرز کار کفپوش با ماله برقی چگونه است؟

طرز کار کفپوش
فهرست مطالب
0
(0)

ماله برقی چیست؟

بهتراست قبل از اینکه درمورد طرز کار کفپوش با ماله برقی صحبت کنیم ، به این مطلب بپردازیم که مالع برقی به چه معناست؟ماله برقی که نام های دیگری همچون ماله پروانه ای و ماله هلیکوپتری نیز دارد در جهت لیسه ای کردن و صیقل دادن سطح بتن در کف سازی به کار می رود.

ماله های برقی در دونوع موتوری و برقی در بازار عرضه می شوند که البته استفاده و کاربرد نوع موتوری آن بسیار بیشتر است.همچنین این ماله ها به صورت سرنشین دار نیز موجود می باشد که در این نوع کاربر یا اپراتور روی آن نشسته و عملیات کنترل دستگاه و انجام پرداخت بتن روی سطح را به عهده دارد.

این نوع ماله برقی که دارای سرنشین می باشد برای سطوح وسیع به کار می رود.ماله های پروانه ای دستی نیز در دسترس هستند که در سایز های مختلف و توسط کاربری که به صورت دستی عملیات پرداخت بتن را انجام دهد، موجود می باشد.

میزان کیفیت ماله کشی و سطح ایجاد شده توسط ماله برقی به شمشه کشی و روش تسطیح و اپراتور حرفه ای یا غیر حرفه ای آن بستگی دارد.

اجرای و ایجاد بتن سخت توسط ماله برقی یا پروانه ای

کف سازی و اجرای بتن ریزی برای سطوح مختلف توسط ماله های برقی به راحتی قابل انجام است که در مساحت های 50 مترمربع به بالا اجرا می شود.

یکی از انواع کف سازی های صنعتی از طریق بتن ریزی توسط ماله برقی یا پروانه ای انجام می گیرد که بیشترین کاربرد این نوع از بتن ریزی در کارخانه ها، انبارها و پارکینگ ها می باشد.

اجرای بتن ریزی توسط ماله برقی

افزایش مقاومت بتن در روش بتن ریزی با ماله پروانه ای یا همان برقی یکی از مزیت های این نوع بتن ریزی محسوب می شود که سبب جلوگیری از لغزش کف پوش و ایجاد مزیت ضد سایش شدن بتن نیز می شود.

مراحل اجرای بتن ریزی توسط ماله برقی

جهت شروع به کار برای ساخت و تولید کفپوش و اجرای پروژه بتن ریزی با ماله برقی باید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا باید سطح کار از هرگونه آلودگی کاملا تمیز شود.

مرحله بعدی اجرای مگ ریزی جهت استحکام بیشتر سطوح است.

در سومین مرحله قالب بندی و آرماتور بندی انجام می گیرد.

انجام بتن ریزی توسط ماله برقی مرحله بعدی و جزو مراحل پایانی محسوب می شود و بعد از آن نوبت به ایجاد برش های انقباضی و انبساطی می رسد.

مراحل اجرای بتن ریزی توسط ماله برقی-وبسایت پارس موتور

مزیت های بتن ریزی کف که به وسیله ماله برقی یا پروانه ای انجام می شود:

این روش سبب جلوگیری از ایجاد ترک های مویی در بتن شده و استحکام بتن را افزایش می دهد.بتن در روش بتن ریزی با ماله برقی به صورت یکنواخت در می آید.ایجاد سطح صیقلی نهایی در بتن ریزی کف با ماله برقی نیز بسیار مشهود است.

ویژگی های بتن ریزی توسط دستگاه ماله برقی یا پروانه ای :

بتن ریزی به وسیله ماله برقی به صورت یک پارچه ایجاد شده و کمک می کند تا سطح صافی به دست آید.در این روش مقاومت بتن در برابر نفوذ انواع آلاینده ها افزایش می یابد.

همچنین مقاومت فشاری بالا نیز در روش بتن ریزی با ماله برقی به طور چشم گیری افزایش می یابد.مقاوم شدن بتن و سطح ایجاد شده توسط ماله پروانه ای یا برقی یکی دیگر از مزایای این روش است.

همانطور که می دانید، مرحله پرداخت بتن یکی از مهم ترین و اصلی ترین مرحله کف سازی با بتن محسوب می شود که در صورت اصولی و استاندارد انجام نشدن می تواند سبب هدر رفت هزینه های مالی  و انرژی های اجرایی شود.

علاوه بر آن ممکن است در صورت اصولی انجام نشدن مراحل بتن ریزی، زمان را نیز از دست داده و از این طریق هم دچار ضرر شوید.

در پروژه های دقیق و شرکت هایی که دارای تیم قوی و حرفه ای هستند با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و دستگاه های به روز و دقیقی که دارند، می توانند عملیات بتن ریزی را در زمینه های کف سازی، اجرای آرملات و همچنین اجرای بتن توسط ماله برقی به صورت کاملا تخصصی و ماهرانه انجام دهند.

ویژگی های بتن ریزی توسط دستگاه ماله برقی یا پروانه ای :-وبسایت پارس موتور

موارد کاربردی در مصرف ماله پروانه ای، ماله برقی و ماله هلیکوپتری:

در مواردی همچون کف سازی پارکینگ، کارخانه جات، محوطه های وسیع و کف سازی پمپ های بنزینی و … از ماله های برقی بهره می برند.تمام نگرانی ها در رابطه با کف سازی می تواند توسط بتن ریزی با ماله های برقی با کیفیت که دارای قیمت مناسبی نیز می باشند، برطرف شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید