پمپ پیستونی هیدرولیک چیست؟

پمپ پیستونی هیدرولیک
فهرست مطالب
0
(0)

پمپ پیستونی هیدرولیک چگونه کار می کند؟

پمپ های پیستونی هیدرولیک بخشی از ماشین آلات مورد استفاده برای کنترل جریان سیال  هستند انواع مختلفی از پمپ های پیستونی وجود دارد و هر کدام هم کاربرد های مخصوص به خود را دارند از جمله کاربردهای آنها می‌توانیم از تولید انرژی گرفته تا آبگیری سیل اشاره کرد.

هنگامی که شما یک کارخانه را مدیریت می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که ماشین آلات پمپ پیستونی که نظارت می کنید همیشه کار می کنند. بدون آن، عملیات به راحتی متوقف خواهد شد. بنابراین برای مدیران کارخانه بسیار مهم است که اصول پمپ های پیستونی و نحوه عملکرد پمپ های پیستونی هیدرولیک را درک کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد پمپ های پیستونی و نحوه عملکرد آنها به ادامه مطلب مراجعه کنید:

پمپ پیستونی هیدرولیک چگونه کار می کند؟-وبسایت پارس موتور

پمپ پیستونی چیست؟

پمپ هیدرولیک انرژی مکانیکی را به انرژی هیدرولیکی تبدیل میکند این پمپ ها دارای 2 چرخ دنده هستند کار این چرخ دنده ها اینگونه هست که چرخ دنده اولیه با اون قسمتی که باعث حرکت میشود در اتصال بوده و چرخ دنده ثانویه به صورت هرزگرد کار میکند وقتی محورهایی که باعث حرکت میشود چرخش میکند این چرخ دنده ها از هم فاصله میگیرند و یک خلا ایجاد میشود که روغن به جاهای خالی بین چرخ دنده ها و پوسته ریخته میشود و بعد از آن به سمت بیرون هدایت میشود.

انواع پمپ های پیستونی

پمپ های پیستونی یکسان ساخته نمی شوند و هر کدام به بهترین وجه در موقعیت های مختلف استفاده می شوند. برخی از آنها برای

نیازهای فشار پایین ایده آل تر هستند، در حالی که برخی دیگر باید برای نیازهای فشار بالا اعمال شوند تا جریان خالی نتایج مطلوب را ایجاد کند. بنابراین، درک نحوه عملکرد هر یک از آنها حیاتی است.

انواع پمپ های پیستونی-وبسایت پارس موتور

 

 

محوری

پمپ های محوری به دلیل طراحی پروانه ای به پمپ های پروانه ای معروف هستند. این پمپ ها جریان سیالات را در یک حرکت مارپیچ مانند در امتداد محور فشار می دهند. پمپ‌های پیستونی محوری کاربردهای مختلفی دارند، از جمله پیچ‌های اژدر رانده یا برای جت استفاده می‌شوند. آنها می توانند در دمای 248 درجه فارنهایت کار کنند و از انواع پمپ های دیگر، از جمله پمپ های محوری خمیده و پیستونی محوری درون خطی تشکیل شده اند. این پمپ ها برای تولید جریان زیاد سیال ایده آل هستند و در آبگیری سیلاب ها ضروری هستند.

 

محور خم شده

انعصاف پذیری در پمپ پیستونی محوری خطی بسیار کمتر از پمپ هیدرولیک میباشد . طراحی آن همچنین به آن اجازه می دهد تا با سرعت بیشتری نسبت به پمپ های پیستونی خطی بچرخد. این پمپ ها با خم کردن بلوک سیلندر بر روی محور خود کار می کنند که باعث می شود آن را تحت زاویه بچرخانید.

 

 

شعاعی

پمپ های پیستونی شعاعی با فشار دادن جریان سیال به بیرون، انرژی را در سیستم های سیال توزیع می کنند. پمپ‌های پیستونی شعاعی می‌توانند فشار زیادی ایجاد کنند و به شکلی بسیار مطمئن و کارآمد از پمپ‌های پیستونی هیدرولیک تبدیل شوند. این پمپ ها در کاربردهای مختلفی از جمله تست دکل، ماشین آلات و تولید انرژی کاربرد دارند.

 

پیستون

پمپ پلانجر یک پمپ جابجایی مثبت است که شکل استوانه ای دارد. این پمپ انرژی تولید می کند که به کمک حرکت رفت و برگشتی یا عقب و جلوی پیستون به حرکت مایع کمک می کند. در حالی که این نوع پمپ های پیستونی ممکن است قیمت بیشتری نسبت به انواع دیگر داشته باشند، اما بسیار بادوام و قابل اعتماد هستند. این بدان معناست که می توانید روی پمپ های پیستونی برای دوام طولانی مدت بدون خرابی حساب کنید. این مزیت همچنین توضیح می دهد که چرا پمپ های پیستونی یکی از رایج ترین انواع پمپ های پیستونی هیدرولیک هستند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. پیستون ها همچنین در مواقعی که نیاز دارید فشار بالا و نیازهای ظرفیت کم را برآورده کنید مفید هستند. این پمپ ها کاربردهای متنوعی از اسمز معکوس تا شستشوی تحت فشار دارند.

 

افکار نهایی

مهم است که کارای این پمپ هیدرولیکی را بدانید تا بفهمیم چه زمانی درست کار میکند و چه زمانی نادرست کار میکند. برای جلوگیری از سیل یا تولید اب به روش اسمز معکوس چه دستگاه هایی را نیاز داریم باید پمپ هایی داشته باشید که عملکرد کاملی داشته باشند

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید