موتور چگونه به ویبراتور برقی یا بنزینی مجهز شده است؟

موتور ویبراتور
فهرست مطالب
0
(0)

موتور چگونه به ویبراتور برقی یا بنزینی مجهز شده است؟

و اما ویبراتور برقی  چگونه مجهز می شود؟برای داشتن یک بتن یکنواخت که فاقد حباب باشد، عملیات ویبره زنی انجام می شود. در این عملیات، با لرزاندن عمق بتن در مراحل اولیه حباب ها را بیرون می کشیم. میزان موفقیت در این عملیات به استفاده درست از شیلنگ ویبراتور بتن و همچنین نوع مدل موتور بستگی دارد. در ادامه مقاله در رابطه با ویبراتور برقی یا بنزینی  توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

موتور چگونه به ویبراتور برقی یا بنزینی مجهز شده است؟-وبسایت پارس موتور

موتور ویبراتور برقی

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که موتور چگونه به ویبراتور برقی یا بنزینی مجهز شده است؟ موتور ویبراتور، موتوری است که یکی از منابع انرژی مثل برق و بنزین را به ویبره یا نیروی لرزشی تبدیل می کند. به این موتور نوعی از شیلنگ ویبراتور را متصل می کنند تا نیروی لازم برای لرزاندن به سر شیلنگ انتقال یابد. در گاهی اوقات این امکان وجود دارد، عمل لرزش و ویبره در یک سیستم به وسیله ویبراتور بدنه انجام گیرد.

تجهیز موتور در ویبراتور برقی یا بنزینی

در داخل شیلنگ ویبراتور مکانیکی تجهیزی وجود دارد که توانایی تبدیل نیروی گردشی به نیروی لرزشی شدید را دارد. موتور ویبراتور دستگاهی مانند تمام موتورهای دیگر است. در موتور ویبراتور نیز انواع مولد ها وجود دارد. موتور ویبراتور برقی و بنزینی با هدف تامی نیروی شیلنگ ویبراتور ساخته شده اند. موتور ویبره، زمانی که روشن می شود شروع به لرزش می کند. این لرزش در موتور ویبراتور به علت وجود وزنه هایی است که به صورت لنگ در هر دو طرف شافت موتور ویبره قرار دارد.

تجهیز موتور در ویبراتور برقی یا بنزینی-وبسایت پارس موتور

شیلنگ چگونه به موتور ویبراتور متصل می شود؟

به دلیل توان زیاد وارد شده از طرف موتور به شیلنگ، به یک اتصال مطمئن در میان این دو بخش نیاز داریم. با توجه به این، از طریق کوپلینگ موتور و اتصال فلزی انتهای شیلنگ، اتصال میان این دو بخش انجام می شود.

موتور ویبراتور برقی چگونه کار می کند؟

دستگاه شیلنگ ویبراتور برقی به وسیله ی یک موتور الکتریکی کار می کند. این موتور الکتریکی دارای دو مدل تک فاز و سه فاز است. موتور ویبراتور برقی، از قدرت پایینی برخوردار است و عموما  برای پروژه های کوچک  ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. موتورهای سه فاز می توانند شیلنگ ویبراتور بتن قدرتمندتری داشته باشند؛ با این وجود دسترسی به برق سه فاز برای کار در فضاهای شهری چالشی است. در نهایت، راه اندازی ساده و قیمت پایین باعث محبوبیت موتور ویبراتور برقی شده است. موتور ویبراتور برقی، پرکاربرد ترین موتور ویبراتور موجود است.

موتور ویبراتور بنزینی چگونه کار می کند؟

موتور ویبراتور بنزینی از نوع دو سیلندر با عملکرد چهار زمانه است. یک موتور که با سوخت بنزین کار می کند، موجب طراحی شیلنگ ویبراتورهای بنزینی شده است. ویبراتور بنزینی بتن، دارای قدرت کارکرد بالایی می باشد. بنابراین توانایی به لرزش انداختن شیلنگ های قطور و طویلی را دارد. قدرت بالا به همراه انعطاف کافی در استفاده از انواع شیلنگ ها باعث محبوبیت بسیار ویبراتورهای بنزینی شده است.

موتور ویبراتور بنزینی چگونه کار می کند؟-وبسایت پارس موتور

مقایسه بین موتور ویبراتور برقی و بنزینی

در عملیات های ساخت و ساز، انتخاب موتور ویبراتور مناسب کار بسیار مهمی است. موتور ویبراتور برقی و موتور ویبراتور بنزینی با وجود تمام تفاوت ها، یک وجه مشترک بسیار مهم دارند. این وجه مشترک این هست که هر دوی آن ها از قابلیت ویبره بتن در حجم های متوسط عملیات ساخت و ساز برخوردارند. بنابراین می توان گفت: موتور ویبراتور می تواند در حد و اندازه ی موتور ویبراتور بنزینی عملیات انجام دهد.

موتور ویبراتور برقی و موتور ویبراتور بنزینی در شکل ظاهری نیز تفاوت هایی با هم دارند. موتور برقی، حجم کمتری نسبت به موتور بنزینی دارد؛ موتور ویبراتور برقی طراحی ساده ای دارد و این طراحی ساده باعث کوچکی سایز آن شده است. موتور ویبراتور بنزینی، دارای قطعات متعددی است و به همین دلیل حجیم تر از موتور برقی می باشد. برای عملیات های ویبره زنی سطح بالای ساختمان سازی، بیشتر ویبراتور بنزینی مورد استفاده قرار می گیرد.

هزینه تعمیر و نگه داری ویبراتورها

تفاوتی ندارد که از چه نوع دستگاه ویبراتوری استفاده می کنید، مسئله ای که در اینجا مطرح می شود شرایط تعمیرات و نگه داری دستگاه است. موتور ویبراتور بنزینی به دلیل برخورداری از قطعات مکانیکی متعدد نسبت به ویبراتور برقی، شرایط نگه داری سخت تر و هزینه تعمیرات بالاتری دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید