نحوه عملکرد شیلنگ ویبراتور

شیلنگ ویبراتور
فهرست مطالب
0
(0)

نحوه عملکرد شیلنگ ویبراتور: شیلنگ ویبراتور و یا شیلنگ ویبره بتن در راستای ایجاد ارتعاش در میان بتن و از میان بردن حباب ها و خلل و درزهای موجود در آن مورد بهره گیری واقع میشود. این محصول از نظر ابعاد و اندازه به اقسام گوناگونی قسم بندی میگردد. شیلنگ ویبره بتن در ابعادهای گوناگون یک، یک و نیم، دو، دو و نیم، سه اینچ ضمن بازار عرضه به چَشم میخورد. قیمت شیلنگ ویبراتور با اکتفاء به سایز آن بیشتر میگردد.

جالب است بدانید

شیلنگ ویبراتور در سه قسم جامع؛ مکانیکی، برقی و بادی طراحی شده و روانه بازار میشود. در اکثریت پروژه ها از گونه های مکانیکی که حاوی نوع دیزلی و بنزینی میباشد، بهره گرفته میشود. ولیکن از شیلنگ های ویبراتور برقی، بادی و نیز کانورتوری اغلب ضمن پروژه های گسترده و بتن ریزی هایی با حجم بالا بهره گیری میگردد.

و امّا نحوه عملکرد شیلنگ ویبراتور

▪ نکات حائز اهمیت به هنگام کار با شیلنگ ویبراتور؛-وبسایت پارس موتور

نحوه عملکرد شیلنگ ویبراتور به این شکلاست که شیلنگ های ویبراتور ناحیه ای به اسم پوکر را شامل میشوند که به عبارتی انرژی مورد نیاز که میتواند از نیروهای الکتریکی، پنوماتیک، مکانیکی تأمین گردد را اخذ و آن را به ضربه و ارتعاش مبدل میسازند. ناحیه ی پوکر در سر اقسام شیلنگ ویبره واقع شده و میتوان چنین گفت که اصلی ترین ناحیه یک شیلنگ ویبراتور همین پوکر میباشد که با بتن در تماس است و کار ارتعاش و از میان بردن حباب های موجود ضمن بتن را به انجام میرساند.

مشخصه های شیلنگ ویبراتور ایده آل چیست؟

  • حاوی انعطاف پذیری و استحکام بالا در مقابل خم شدن و پیچ خوردن میباشد.
  • استحکام بالا در مقابل فشار، پاره گردیدن را دارا است.
  • برخورداری از رابطه متناسب بین دامنه ارتعاش و مقدار فرکانس و تعداد ضربات در راستای ایجاد بتنی به همراه تراکم مناسب.
  • تعمیر نمودن و نگهداری سهل، سادگی کار در روغن کاری و روان کاری بخش های داخلی شیلنگ.

کاربردهای شیلنگ ویبراتور در چه میباشد؟

▪ نکات مهم در تعمیر نمودن شیلنگ ویبراتور؛ -وبسایت پارس موتور

شیلنگ ویبراتور همان طور که بیان نمودیم کاربردی ضمن صنعت ساخت و ساز را داراست. به عبارتی عملیات از میان بردن حباب های درون بتن را با این ابزار میبایست به انجام رسانید. ولیکن به غیر از این مورد، این شلینگ چه کاربرد دیگری را شامل میشود؟

  • تشکیل ارتعاش در بتن و از میان بردن خلل و درزهای موجود ضمن آن.
  • از میان بردن آب های اضافی بتن و در نهایت ایجاد مصالحی با مقدار استحکام و مقاومت بالا.
  • در راستــــای بتن ریزی در مقـــدار اندک و نیز متوسط چون پروژه های ساختـمانــی.
  • بتن ریزی در مقادیر زیاد و گسترده و با کیفیت بالا هم مانند؛ فرودگاه ها، پروژه های تجاری بزرگ، سد سازی.

نکات حائز اهمیت به هنگام کار با شیلنگ ویبراتور

به منظور کار با شیلنگ ویبراتور میبایست به برخی نکات توجه نمایید، رعایت نمودن این نکات به عبارتی منجر به، به دست آوردن بتن با عالی ترین کیفیت خواهد شد. در غیر از این حالت، با وجود هزینه های صورت گرفته، بتن به مقدار استاندارد لازم نمیرسد. بنابراین بهتر است به موارد ذیل توجه نمایید؛

  • بتن را حداکثر درون لایه ای با مقدار ضخامت پنجاه سانتی متر منتقل نمایید و از تکان دادن این شیلنگ به گونه افقی و یا اوریب ضمن بتن امتناع ورزید.
  • شیلنگ را در حالت عمودی درون بتن جای دهید، فاصله موجود میان مرکز به مرکز محل ورود شیلنگ ها درون بتن میبایست تقریباً یک و نیم برابر شعاع نفوذ به منطقه قرارگیری باشد.
  • بهتر است اجازه دهید ویبراتور با بهره گیری از وزن خویش درون بتن نفوذ نموده و تقریباً پانزده سانتی متر درون بتن نفوذ نماید.
  • شیلنگ ویبراتور را به تدریج و با حرکت پایین و بالا از درون بتن خارج کنید تا حباب های هوا از قسمت جلوی ویبراتور وارد بتن نشود.
  • زمانی که خواستید سر شیلنگ ویبراتور را از بتن خارج نمایید. این کار را به سرعت انجام دهید. چرا که چنانچه حفره مقطعی که شیلنگ را ضمن آن قرار داده اید پر نگردد، برای باری دیگر لازم است در نزدیک آن سوراخ عمل ویبره نمودن بتن را از سر گیرید.

نکات مهم در تعمیر نمودن شیلنگ ویبراتور

  • به منظور انجام عملیات تعمیر در مرحله ی ابتدایی لازم است موتور را خاموش نمایید.
  • در کار تعمیر و نگهداری به طور حتم قطعه های اصلی را مورد استفاده قرار دهید. لازم است هر روزه بعد از استفاده از شیلنگ ویبراتور ناحیه ی پوکر را شست و شو دهید تا آغشته به بتن نماند.
  • لازم است هر صد ساعت کاری شفت را روغن کاری نمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید