کاربرد ماله پروانه ای

ماله پروانه ای
فهرست مطالب
0
(0)

این دستگاه از پر کاربردترین دستگاه‌ هاست  که در ساختمان سازی در عملیات بتن ریزی برای صاف کردن سطح بتن مورد استفاده قرار میگیرد و با نام‌های ماله موتوری و برقی شناخته شده که همان ماله پروانه ای هست.

این دستگاه شامل چهار قطعه میباشد:

  • شاسی مال پروانه‌ای
  • تیغه مال پروانه‌ای
  • سینی ماله هلیکوپتری
  • موتور این دستگاه

مهم ترین کاربردهای مال پروانه‌ای این است که  یک نوع دستگاه هست که وقتی بتن ریزی کردیم و کارم تمام شد برای صاف و صیقلی کردن بتن از آن استفاده میکنیم .

از مهمترین کاربردهای مال پروانه‌ای می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • صاف بودن سطح بتن
  • زمانیکه شمشه زنی روی سطح بتن را انجام دادیم  مقداری بتن اضافه می آید آنها باید برداشته شود و سطح صاف شود .
  • برای کف سازی سدهای بسیار بزرگ مثل فرودگاه ها ، فروشگاهها و نمایشگاه ها از آن استفاده میکنیم .
  • داخل بردن یه سری از سنگدانه های درشت به درون بتن و در آخر سطح آن را صاف کنیم
  • از بین بردن ناهمواری ها در سطح بتن
  • سطح بتن را متراکم میکند وترکهای سطحی که در بتن ایجاد شده است ازین میبرد .

انواع ماله پروانه ای چیست ؟

ما دو نوع ماله پروانه ای داریم ماله موتوری دستی ماله موتوری نفربر  که در پایان از هر کدوم یه توضیح کوتاهی میدهیم . جهت اطلاع از قیمت ماله پروانه ای و مشاوره رایگان جهت خرید ماله پروانه ای با ما در تماس باشید.

ماله پروانه دستی چیست ؟

که شامل یک دسته است که توسط اپراتور حرکت می‌کند و هدایت میشود  برای پروژه‌های کوچک  تا متوسط که به بتن نیز احتیاج است مانند پیاده رو، پمپ بنزین و پارکینگ های طبقاتی از آنها استفاده میشود این ماله ها نسبت به بقیه ماله ها کاربرد بیشتری دارد واز آن بیشتر استفاده میشود و برای کارهای مال کشی در پروژه های بتنی از آن استفاده میشود .

کاربرد ماله پروانه نفربر یا سرنشین‌دارچیست؟

این نوع مال دارای یک صندلی ،بر روی ماله هست که برای نشستن اپراتور از آن استفاده می‌کنیم از این ماله برای پروژه ها با سطح بسیار بزرگ که حجم کار بالایی دارد مورد استفاده قرار میگیرد از جمله این پروزه ها :سدهای بسیار بزرگ، فرودگاه و نمایشگاه ها و کارهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

 استفاده از ماله در ساخت و ساز

به طور کلی همه این ماله ها از مدل ساده گرفته تا پیشرفته برای یک هدف و هدف مهم طراحی و تولید شده اند و آن چیزی غیر از صاف کردن سطح روی بتن یا مواد دیگر از جمله گچ نیست.

استفاده از ماله در ساخت و ساز -وبسایت پارس موتور

از جمله ویژگی های متمایز و تفاوت های ماله پروانه ای دستی و حامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1– تفاوت در ظاهر و نوع کاربرد

در ماله برقی دستی اپراتور به صورت دستی آن را از مکانی به مکان دیگر هدایت می کند. اما در مورد ماله حامل که نام آن کاملاً مشخص است اپراتور بر خلاف نوع دستی ماله برقی می تواند به راحتی آن را مانند ماشین سوار کرده و آن را به هر سمتی بچرخاند

استفاده از ماله در ساخت و ساز -وبسایت پارس موتور

2– تفاوت در نوع نیاز به آنها در عملیات عمرانی مختلف

در عملیات های بزرگ معمولاً از ماله برقی استفاده می شود که در ابعاد و اندازه های بزرگتر است . اما در پروژه های دیگر از ماله برقی دستی نیز استفاده می شود.

3– تفاوت در نوع تیغه ها و درجه زاویه آنها

ماله برقی و منیفولد دستی از نظر نوع تیغه ها و زاویه آنها متفاوت است. به این ترتیب نوع تیغه های ماله برقی دستی در سه مدل 60، 90 و 120 سانتی متری موجود می باشد.

4– تفاوت در مدل روشنایی دستگاه و کاربرد آنها در زمان های مختلف

استفاده از ماله در ساخت و ساز-وبسایت پارس موتور-وبسایت پارس موتور

تفاوت دیگر ماله برقی دستی با ماله حامل این است که ماله حامل با استارت در حالی که یک ماله موتوری دستی با استفاده از دسته روشن می شود

5– اختلاف قدرت

طبیعتا قدرت ماله موتوری بسیار بیشتر از ماله موتوری دستی است. قدرت ماله برقی دستی 5 تا 4 اسب بخار است. در حالی که ماله موتوری 24 اسب بخار قدرت دارد که قدرت بسیار بالای آنها را نسبت به ماله موتوری دستی نشان می دهد.

6– تفاوت قیمت

آخرین تفاوت بین ماله پروانه ای دستی و ماله حامل؛ در قیمت هر کدام با توجه به کیفیت و قدرت و کارایی ماله موتوری باید پول بیشتری برای خرید خرج کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سبد خرید